Melodifestivalen

Allvarligt talat, i kväll är en sån där kväll när jag bara kan ifrågasätta varför jag överhuvudtaget tittar på Melodifestivalen. Jag får inte ut någonting av musiken, jag har sagt det förut men jag kan bara säga det igen: snälla kom med något nytt. För mig är EMD och BWO så tråkigt det kan bli och vad än de här människorna som väjer ut bidragen tycker så tror jag inte att något av det här kommer att funka i Eurovision. Molly Sandén är ju söt men inte heller direkt jättespännande.

Den enda jag hade något hopp om i kväll var Maja Gullstrand men jag blev tyvärr besviken där också. När hon var med i Fame Factory så var hon en av mina favoriter och den enda vars skiva jag kunde tänka mig att köpa. Den första skivan är också bra men det hon bjöd på i kväll var alldeles för platt och mainstream för att väcka något intresse hos mig. Scenframträdandet och kläderna var rent av dåligt. Synd för sångrösten är det fortfarande inget fel på, men det kändes återigen som de har velat anpassa sig för mycket till det gamla vanliga konceptet. När ska någon våga satsa på något nytt? Jag kanske skulle ta det här tillfället att påminna om mitt förslag efter förra årets Eurovision. Men i brist på gehör för det så får jag väl fortsätta hopppas på att Caroline af Ugglas tar sig till Globen och sedan hela vägen till Moskva.

Den enda som inte var en besvikelse i kväll var Petra Mede, hon fortsätter att göra ett fantastiskt jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0