Have I told you lately...

...about my Lucy Lawless obsession.
Jag vet att jag har sagt det förut, mer än en gång, men Lucy Lawless är en av de coolaste kvinnorna i världen. Om ni behöver en påminnelse om anledningarna till detta så kan ni läsa listan jag gjorde för ett tag sedan.
Jag drömmer om att någon gång få gå på ett Xena convention och/eller en av hennes konserter, om ni fortfarande inte förstår varför så kanske en liten inblick i vad som försigick i Los Angeles i förra helgen kan hjälpa. Eftersom tid, pengar och avstånd fortfarande hindrar mig från att vara där så har jag noga följt olika rapporter på nätet. Det kan förstås inte jämföras med att faktiskt vara där men en sådan här video kan väl kanske ändå ge en liten idé om stämningen när Lucy än en gång ger sina horder av flatfans vad de vill ha.


Hon är en 40-årig gift trebarnsmamma från Nya Zeeland som för 14 år sedan av en slump fick rollen som en av få kvinnliga superhjältar som dessutom hade ett mycket nära förhållanden med sin kvinnliga sidekick, kom att bli en ikon och som fortfarande får tjejerna (och kanske en del killar också) att skrika när hon dyker upp på scen. Det är ingen tvekan om att de lesbiska fansen har spelat en stor roll i Lucy's karriär och hon är mycket bra på att visa sin uppskattning för det stöd hon har fått. Som sagt en av de coolaste kvinnorna i världen, om ni fortfarande inte fattar vad det handlar om så kolla in rapporterna på AfterEllen här och här och mängderna med foton och videos som finns på ausxip

Kommentarer
Postat av: Therese

Håller helt med dig om att Lucy Lawless är den coolaste kvinnan! Avgudar henne! Jag satsar på att åka dit nästa år. Det är ju 15års jubileum!

Kolla in www.yuku.xena.com om du vill träffa fler Xenites. Jag heter Scarpetta där!

2009-02-27 @ 21:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0