Lucy Lawless

Trogna läsare av min blogg (alla två :D) har kanske märkt vissa tendenser på sista tiden:
1. Att jag inte har skrivit så mycket och
2. Att en viss skådespelerska har figurerat flera gånger i bloggen på sista tiden
Så det är lika bra att erkänna det: min tid har inte bara gått åt till att jobba utan många sena kvällar när jag egentligen borde ha sovit med tanke på att jag skulle upp 05:15 nästa dag, har istället gått åt till att titta på Xena och andra videoklipp jag har kunnat hitta. Ja, jag är lite (men bara lite) besatt av Lucy Lawless. Men jag tycker att jag har goda anledningar att vara det och eftersom jag behöver en ny publik som ännu inte har tröttnat på att höra mitt tjat, tänker jag lista dessa anledningar här:

1.  Xena

Det självklara, det som fick och fortfarande får flator över hela världen att bli svaga i knäna. Hon spelade en kvinnlig superhjälte med ett mörkt förflutet men som blev förändrad av kärleken och istället ägnade resten av sitt liv åt att rädda världen genom att besegra alla bad guys/girls. Alltid åtföljd av sin blonda sidekick/soulmate/lover Gabrielle.

2. Humorn
Lucy kan vara så rolig och hon verkar inte ha några problem med att bjuda på sig själv eller ens att driva med sig själv, som här till exempel http://www.youtube.com/watch?v=fOm9F0zV-t8 Dessutom låter väl allt roligare med hennes nyazeeländska dialekt.

3. Coolheten
Lucy är cool, det är det ingen tvekan om. Hon är cool i den mening att hon säger vad hon tycker och i den mening att hon använder sitt inflytande i en massa goda syften. Och hennes sätt att hantera hennes gigantiska skara lesbiska fans är också ganska coolt, som den här kommentaren till exempel

4. Hon sjunger
Kanske inte bäst i världen men hon har ändå en djup röst som jag gillar och också här ger hon fansen vad de drömmer om, kolla bara in outfiten här och hör hur tjejerna i publiken skriker

5. Fysiken
Det måste sägas, de där blå ögonen passade kanske bäst med det mörka Xena-håret och det har gått några år sedan dess, men även om hon fyllde 40 i år så tycker jag hon ser lika bra ut som någonsin.


Okej nu har jag fått ur mig det ( i alla fall för tillfället) och om ni fortfarande andas så kan ni väl passa på att beundra min nya design på bloggen ;)

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör visas på svensk tv

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är också en trogen läsare! Har ny blogg nu så länkar dig där!

2008-08-10 @ 00:47:23
URL: http://elisabetsofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0