Otalia

Förutom Hem till gården, som jag väl redan har erkänt min svaghet för, så brukar jag hålla mig undan från såpor. För de mesta är de bara överdrivna, orealistiska med tveksamma manus och skådespelarinsatser. Av den anledningen höll jag mig också undan när jag började se den nya namnkombinationen "Otalia" nämnas här och där. Guiding Light är en amerikansk såpa som jag aldrig hade hört talas om och jag kände att jag klarade mig bra utan den, även om det dök upp mer och mer tecken på att fansen gillade den storyline som höll på att utvecklas mellan Olivia och Natalia. Kanske hade det varit bäst om jag hade hållit fast vid den övertygelsen, särskilt nu som det verkar som att Otalia kan komma att få ett abrupt slut i och med att CBS lägger ner serien i september.

Men nu är det så att jag en dag förra veckan letade efter något som kunde distrahera mig från att plugga och jag tänkte att det väl inte kunde skada att kolla in en video eller två, och ja här sitter jag nu och oroar mig för hur det ska gå för Otalia. Jag tror att mycket av det beroendeframkallande elementet ligger i att de har byggt upp det så långsamt och dragit ut på det i flera månader. Man sitter liksom och väntar på att de äntligen ska inse vad de känner och erkänna det för varandra och tills man har sett hur det går kan man inte släppa det. Och sedan är det de där blickarna som säger mer en tusen ord, mest från Olivias sida än så länge men det är så nära nu.


Om ni blir lite nyfikna så föreslår jag att ni kollar in fler videos på Otaliafans youtubekanal och sedan om detta skulle leda till ett visst beroende och ni känner att ni inte klarar av tanken på att det ska sluta så snart så kolla in Big Purple Dreams-forumet och se vad ni kan göra för att hjälpa till att rädda serien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0