Emmerdale

Jag tror att ögonblicket har kommit då jag måste erkänna att Hem till gården är mitt "guilty pleasure". Det har det varit ända sedan jag för många år sedan såg Zoe Tate kyssa Becky och blev medveten om en del känslor som jag kanske inte helt hade förstått ännu. Sedan dess har jag varit en hängiven tittare, och till och med spelat in programmet ibland under särskilt intressanta tider. Nu lämnade tyvärr Zoe serien för ett tag sedan och också Charity Dingle, som jag alltid hoppades skulle återuppta sitt förhållande med Zoe, har varit borta ett tag så jag hade nästan gett upp att titta. Tur då att Charity's bortadopterade dotter som kom tillbaka, Debbie, verkar vara på gång att följa i sin mors fotspår. Debbie har på sista tiden kommit väldigt nära prästens brorsdotter, Jasmine och det kan kanske finnas ett kärleksförhållande på horisonten. Det är trots allt en såpa och det är lite oklart hur ett eventellt förhållande kommer att fungera, det var inte länge sedan 16-åriga Debbie fick en dotter med en äldre kille som hon sedan lämnade bort och det kan hända att allt hon gör handlar om att hämnas på antingen Andy eller hennes värstingpappa Cain.


Zoe Tate (Leah Bracknell)                                                       


Jasmine Thomas (Jenna-Louise Coleman) och Debbie Dingle (Charley Webb)

I vilket fall är det trevligt med lite tonårsromans på tv och dessutom innebär det att det nu visas flera timmar flatunderhållning på tv varje dag. Först är det Xena på kanal sex, sedan Hem till gården på fyran, och efter det en och en halv timme Ellen (både sitcom och talkshow) på femman. Jag säger inte att jag måste se allt det här varje dag, men allvarligt talat när ska jag plugga?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0