Out at the Wedding

Är en film som jag har velat se länge men jag var inte säker på när jag skulle få chansen att göra det så jag var mycket glad när jag lyckades se den häromdagen. Det är en ganska mainstream romantisk komedi med en liten twist som inkluderar Cathy DeBuono (aka PS) som en inte helt oattraktiv flata.
Filmen handlar om Alex som hamnar i lite trubbel när hon åker hem för att vara med på sin systers bröllop. Eftersom Alex ser sin pappa som typiskt konservativa sydstatspersoner har hon inte vågat berätta för dem att hon är förlovad med en svart man, samtidigt som hon har sagt till sin kille att hennes familj är död. Men på grund av ett litet missförstånd på bröllopet får familjen istället för sig att hon är lesbisk. Detta är början till en hel rad lögner som hon blir mer och mer insnärjd i, för hennes syster blir nämligen fascinerad av hennes nya "livsstil" och vill komma och hälsa på i New York. Det är här Cathy kommer in i bilden för eftersom Alex tänker fortsätta att ljuga för sin syster så behöver hon någon som kan låtsas vara hennes flickvän när systern kommer på besök. Lyckligtvis ramlar Reesa spelad av Cathy DeBuono bokstavligen ner från himlen och ställer upp på att hjälpa henne. Dråpliga och småroliga situationer följer med en liten extra twist på slutet som nog är värd att vänta på. Kolla in trailern här:
Jag var inte helt övertygad av den första halvtimmen av filmen som mest handlar om bröllopet och Alex dåliga relation med sin familj men så fort Cathy dök upp så blev det bättre. Och, även om jag inte är helv förtjust i historier där folk snärjer in sig i mer och mer lögner och man får se den ena nervösa situationen efter den andra, så tyckte jag ändå att slutresultatet var en ganska trevlig film med ett bra slut. Om ni får chansen så är den värd att kolla in, förutom Cathy så innehåller den dessutom några sekunder av en annan gammal favorit, nämligen Jill Bennett.

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör visas på svensk tv
Photobucket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0