Cathy DeBuono är en gudinna

Imagen Cathy DeBuonoHon är inte bara PS, som Bridget MacManus kallar henne, hon är smart också och varje torsdag hjälper hon afterellen-läsarna med deras problem i sin vlogg. Kanske är jag bara distraherad av hur hon ser ut men jag tycker att hon ofta ger bra råd och verkar visa ett genuint intresse för att hjälpa. När hon för några veckor sedan gav tips till en tjej som bodde i en småstad i Australien och inte vågade komma ut fick jag tårar i ögonen. När Cathy sitter där och ser ut som hon gör och säger att "du är inte ensam och det är inget fel på dig, det finns en hel värld av oss här ute som du kan identifiera dig med" så blir i alla fall jag rörd och väldigt villig att identifiera mig med henne. Men samtidigt blir det aldrig för tungt för att hon vet att blanda upp det med humor.

Criminal Minds-avsnittet igår var ett sådant där riktigt obehaglig avsnitt som blir riktigt bra tv. Jag gillar alla de här kriminalserierna men ibland känns det som att de måste göra det mer och mer extremt för att hålla uppe intresset. Igår handlade det om en lite flicka som hade försvunnit i ett köpcentrum och det visade sig att hon hade blivit sexuellt utnyttjad av sin farbror och att hennes faster hade blivit avundsjuk och försökt göra sig av med henne. Även om hon kom tillrätta till slut så var det riktigt obehagligt på ett "det skulle kunna vara snat men är ändå väldigt hemskt"-sätt. Men Criminal Minds är en bra serie, intelligent vilket jag gillar, och spännande.

Ikväll blir det final i På spåret och sedan Tina Fey i 30 rock. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0