Jag älskar hösten

Eller, nej, egentligen hatar jag hösten. Jag ser ingen charm i att löven på träden ändrar färg och sedan faller av, eller att man får sätta på sig varma kläder eller sitta inne med tända ljus. Sånt gör man för att stå ut när det blir mörkt och kallt och ångesten ökar för att man inser att det är typ ett halvår kvar tills det blir varmare igen. Men det finns ju en sak som muntrar upp mig lite på hösten och det är när alla mina favoritserier kommer tillbaka; Cityakuten, Grey's Anatomy, Ugly Betty och igår började Criminal Minds också. Det är en bra serie som ändå är lite sådär i skymundan, det är inte den som femman annonserar när de pratar om alla sina höstpremiärer och man ser den inte nämnd särskilt ofta någonstans. Förutom i kretsar som letar efter subtext förstås. Men det är en serie av hög kvalité, minst lika bra som CSI. Jag tänkte på det igår när jag kollade på introt att jag gillar i stort sett alla karaktärer, fast den där nya gubben är jag lite osäker på än så länge. Men det jag mest gillar är nog att det är en smart serie, jag gillar serier där intelligenta gärna lite socialt dysfunktionella karaktärer är normen. Jag tror Sarah Jessica Parker sa det "there's something very attractive about a geek", jag har inte sett och har inga planer på att se Världens härligaste män men jag har sett trailern så då tycker jag att jag kan citera den.
I vilket fall, så är jag glad att Criminal Minds har börjat igen.

Dessutom fick jag den trevliga överraskningen häromdagen att sexan har börjat visa Xena från början, 10.45 varje vardag är inte riktigt den bästa tiden för mig att titta på tv men jag kommer att offra mig så långt det går för att lyckas pricka in så många avsnitt som möjligt. Men jag har också hört rykten om att trean ska ta upp sina sena kvällssändningar snart igen. Så då kan jag varken sova eller plugga, men det löser sig nog.

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör visas på svensk tv
Photobucket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0