Criminal Minds

Jag såg på Criminal Minds igår och först måste jag bara säga whaat? det där slutet såg inte bra ut, hur ska det gå för Garcia? Annars tänker jag mest prata om Emily och JJ. Det diskuteras en hel del runt om på internet om att det skulle finnas lesbisk subtext mellan dem, antydningar om att de är eller skulle kunna bli mer än arbetskamrater och vänner. Folk har till och med gjort videor om det:

Är det inte underbart att vad man än pratar om så finns det en video om det på youtube?

Själv vet jag inte riktigt vad jag tror. Det har definitivt funnits tillfällen när man har kunnat läsa in sådana vibbar om man har velat (det var tex en scen när de satt på flygplanet för några avsnitt sedan), men mest troligt är väl att det bara är önsketänkande. Jag är helt för att det skulle gå i den riktningen och jag skulle gärna se dem tillsammans. Däremot är jag inte säker på att jag skulle nöja mig med antydningar, jag vill inte behöva vara så desperat. 
Det fanns en tid när jag hade älskat Xena (om jag hade vetat om den lesbiska subtexten och faktiskt titta på det), när Buffy var revolutionerande (okej, jag var lite besatt av den serien ett tag) och när jag trodde att jag såg i syne första gången jag såg en trailer för the l-word (det är sant, första gången jag såg trailern inför första säsongen på tv 3 så tyckte jag mig se två tjejer kyssas men jag trodde att det bara var jag som inbillade mig, sånt visas väl inte på tv?!). Men nu tycker jag att man kan förvänta sig lite mer, det har ju faktiskt gjorts serier med lesbiska karaktärer. Då ska man väl inte längre behöva sitta och hoppas eller hitta på själv. Låt Emily och JJ bli tillsammans, skriv in fler lesbiska karaktärer i tv-serier och köp in mer tv-serier med lesbiskt tema (någon svensk tv-kanal borde tex köpa in South of Nowhere eller Exes and Ohs), det är det budskap jag försöker få fram med det här svamlandet.
För övrigt tycker jag att Criminal Minds är en bra serie och gårdagens avsnitt var bra men ganska äckligt när det visade sig vad som hade hänt med den sista tjejen som seriemördaren hade tagit.

Cathys vlog, What's Your Problem?, läggs numera upp på fredagar så det tänker jag titta på idag och sedan blir det väl Så ska det låta.

Kommentarer
Postat av: Ape

Så här surfar ja runt för att se vad som skrivs om subtext i Criminal Minds, och vad hittar jag om inte en Svensk sida med en Xena referens.



Hade inget att säga förutom att jag uppskattar.

2008-11-19 @ 14:15:25
URL: http://thejollyape.livejournal.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0