The Violet Underground

Okej, jag börjar bli ganska trött på all politik och på att vara upprörd över hur orättvis världen är. Jag känner mig helt utmattad efter den här veckan med dåliga nyhter om prop 8 och Grey's Anatomy. Saker som kanske inte borde beröra mig här i Sverige riktigt så mycket men som ändå är så himla deprimerande. Lite tröst finns dock att få i all frustration, förutom att det verkar som att vi här i Sverige snart kommer att få gifta oss. Jill har den här veckan i en tre avsnitt av hennes nya vlog, The Violet Underground, haft en mycket intressant diskussion med sin homofobiska granne. Det finns gott om tilfällen för frustration där också när grannen Phil drar fram samma gamla vanliga argument från den religiösa högern. Men främst är det oerhört tillfredsställande eftersom Jill är mycket bättre förberedd och lyckas argumentera ner honom helt utan att tappa humöret. Hon är så bra att jag efter det här gillar henne om möjligt ännu mer.

För övrigt anser jag att abc bör dränkas i protester

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0