Mer L-word nyheter

Det dyker upp mer och mer nyheter om den nya säsongen av L-word och om spin-offen. Jag visste inte riktigt om jag ville veta och just nu tänker jag att det hade varit bättre att inte veta, så om det är någon som inte vet och inte vill veta så sätter jag in en liten SPOILER varning här. Inte för att man blir så mycket klokare av det Showtime har släppt än så länge och det är tveksamt om de får de att låta som något att se fram emot. Även om jag förstås vill se sista säsongen av serien så känner jag mig lite orolig för att jag inte kommer att gilla den.
Vad vi verkar veta än så länge är att någon kommer att bli mördad och att någon av tjejerna kommer att bli anklagad för mordet, allt detta inom de första minuterna av det första avsnittet. Ryktet säger också att spin-offen, där vi redan vet att Alice kommer vara huvudperson, kommer att utspela sig i fängelset. Spekulationerna om vem som kommer att dö och vem som kommer att vara skyldig florerar förstås fritt, Dorothy Snarker baserar sitt resonemang på de foton som har släppts från inspelningen och även om jag gilar hennes blogg så hoppas jag att hon har fel. Jag vill inte att Helena ska dö, jag gillar henne och hon var med alldeles för lite i förra säsongen. Men jag vill egentligen inte att någon ska dö, det känns som en väldigt dålig idé att centrera hela sista säsongen runt ett mord. Om någon dör och någon annnan är anklagad för mord så känns det inte riktigt som att det kommer att finnas utrymme för mer lättsamma storylines. Om jag vill se mordhistorier så tittar jag på Criminal Minds eller CSI men när jag tittar på The L-Word är jag ute efter något helt annat, typ snygga flator och relationsdrama. Å andra sidan vet man ju aldrig riktigt vad som är sant i det här läget, så man kan ju välja att ta ryktena med en nypa salt och hoppas att Ilene inte har gått inför att göra världens flator så arga som möjligt, det har vi ju tillräckligt många andra som gör.
En positiv nyhet finns det dock i allt det här och det är att Showtime också har släppt de första bildena på Lucy Lawless som polis i serien. Det verkar logiskt att hon kommer att dyka upp redan i första avsnittet om det nu är så att hon ska utreda mordet så då finns det i alla fall någonting att se fram emot.


För övrigt anser jag att abc bör dränkas i protester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0