Besvikelse

Jag har också tittat på valvakor som alla andra och det finns inte mycket att tillägga. Filip och Fredrik var oväntat bäst, intervjun med Mona Sahlin var guld och fick mig att känna att jag ändå föredrar svenska politiker. Det var mycket prat om att det var ett historiskt val och det stämmer nog på många sätt. Men vad som inte direkt fick någon uppmärksamhet under alla timmar, inte för att jag såg alla men ändå, var det faktum att proposition 8 och ett antal liknande förslag i andra delstater gick igenom. Det betyder att i Kalifornien kan det nu hända att Ellen och Portia's och alla andra pars äktenskap blir olagligförklarade medan man i t.ex. Florida och Arizona nu har försökt se till att homosexuella aldrig ska få chansen att gifta sig. Det är ju trots allt USA vi pratar om så man kanske inte ska vara så förvånad men det är ändå en besvikelse, tur att man bor i Sverige ändå.

Nästa besvikelse är ju förstås Grey's Anatomy, jag tittade på avsnittet igår och jag gillar ju serien så mycket och jag hade sett fram så mycket mot att se ett lesbiskt förhållande utvecklas där. Men nu är liksom den glädjen och förväntan helt förstörd av att man vet att det inte kommer att fortsätta. abc har sabbat det helt och hållet med att avsluta storylinen med att ta ett så dumt beslut. Jag har egentligen inget mer intelligent att säga om det, men som tur är finns det andra som gör det bättre: så här säger Sarah och det här är Dorothy Snarker's bidrag. Sammanfattningen är helt enkelt att det är så oerhört dumt och frustrerande att saker går så långsamt och att man ska vara så marginaliserad.

Men jag tänker i alla fall protestera lite till och det tycker jag att alla andra också ska göra.
 Om det är någon som är intresserad av att hjälpa till kan ni skicka ett meddelande till abc, eller skriva på den här namninsamlingen, eller gå med i den här facebookgruppen, eller kolla in projekten som är på gång på den här sidan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0