Viva España

Trogna läsare av min blogg har kanske lagt märke till att jag har en viss förkärlek för Spanien och allt som kommer därifrån och det var egentligen den enda anledningen till att jag igår, i brist på annat att göra, bestämde mig för att se Spanien runt med Gwyneth och co. på kanal nio. Jag hade inte särsilt höga förväntningar men blev faktiskt positivt överraskad. Dels blev jag överraskad av Gwyneth Paltrow själv. Jag gillade visserligen henne på den tiden som jag såg henne i Shakespear in Love och Sliding Doors men sedan hade jag lite glömt bort henne. Kändes lite som att hon bara var en spinkig blond skådespelerska i mängden. Men igår fick hon mig lite mer imponerad igen, dels för att hon gjorde ett sympatiskt och intelligent intryck men också för att hon pratade riktigt bra spanska. Språknörd som jag är så blir jag alltid imponerad av folk med bra språkkunskaper.

Delvis av samma anledning blev jag också imponerad av den spanska skådespelerskan som var med Gwyneth i Spanien, det ska dock erkännas att det inte var den enda anledningen. Jag har aldrig hört talas om Claudia Bassols förut men jag är tacksam för att jag har fått ögonen för henne nu. Hon pratade utmärkt engelska och enligt hennes CV så pratar hon också svenska!, varför vet jag inte men det var lite intressant. Också hon gjorde ett trevligt intryck så jag kommer nog att fortsätta titta på programmet, nästa avsnitt visas på kanal nio på onsdag 22.05 och om det är någon som vill se första avsnittet så går det i repris på lördag klockan 12.55.
Första anledningen att titta finns här:



Ikväll tittar jag på säsongspremiären av Criminal Minds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0