The L-Word S06E02

Säsongens andra avsnitt var definitivt bättre än det första. Även om det också fanns en del som nog inte alla ville se, SPOILER, typ Max's skägg och Shenny. Allvarligt talat, det där påklistrade helskägget, eeeww.
När det gäller Shane och Jenny så vet jag inte riktigt vad jag tycker än, det känns lite konstigt på ett sätt men samtidigt känns det som att de kan funka. I trailern inför nästa vecka verkar det i alla fall som att vi kommer att få se lite roliga reaktioner när de andra får reda på det.

Mina favoriter än så länge den här säsongen är i alla fal Alice och Tasha, jag kan inte vara den enda som inte vill att de ska göra sluta. Lyssna inte på Dan Foxworthy, de är ju så söta ihop. Och Rose Rollins ser bättre ut än någonsin, de gör de allihopa förresten, det är i alla fal ingen brist på ögongodis i den serien. Tasha blir mer och mer av en favorit för mig.

Och så dök då Dylan upp igen redo att vända upp och ner på Helenas liv igen? Wow, jag hoppas att det går bättre den här gången, jag ser gärna dem tillsammans igen. Men det finns väl viss risk för katastrof där. Men kanske inte innan vi har fått se några heta scener.

Jennifer Beals äger förstås som vanligt, jag har säkert sagt det förut men jag vet ingen som behärskar ansiktsuttryck på samma sätt som hon. Allt från dramat med Jodi till återseendet med rumskompisen från college och sexscenen med Tina, hon gör allt lika bra. Och det verkar vara så i verkliga livet också, hon är alltid vältalig och vacker när man ser intervjuer med henne. Kolla bara in henne i den här intervjun inför premiären:

Och sen Max's graviditet, känns lite galet, men det kankse blir jättebra. Jag har för mig att han var bra med Shanes bror.

Mina favoritscener i det här avsnittet var nog ändå när Tasha och Alice gjorde listor och när Alice försökte skälla ut Dylan men inte kom på något att säga och sedan lyckades sammanfatta tre säsonger på några minuter "and don't get me started on the kids, where the hell did they go" eller något sådant var ju bäst, för var är Helenas barn någonstans? Leisha är också en fantastisk skådespelare, det gäller väl förresten också allihopa.

Tja, det var nog alla tankar jag hade om det här avsnittet, någon annan som vill dela med sig?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0