Side Note

L-Word kommentarer kommer snart men så länge har jag några andra grejer som behöver sägas.

1. Har jag sagt att jag hatar digital-tv? Mitt i spänningen i slutet på Criminal Minds blir rutan svart, whaat? Meningen med bytet till digital-tv var väl att kvalitén skulle bli bättre. Men innan bytet frös aldrig bilden nu händer det jämnt och jag är nu inne på den andra boxen som krånglar, den första gav upp helt och hållet efter typ ett år.

2. Korruption: vad ska man annars kalla historien som poliserna i Malmö som slängde ur sig rasistiska uttryck och snackade om att spöa upp ungdomar men ändå gick fria. Alltså jag är ingen expert på lagen men att allt avfärdades så lätt känns ändå som att det verkligen är så att man håller varandra om ryggen.

3. Men för att tala om något mer positivt: jag har väl sagt förut att jag är en stor beundrare av Sara Lövestam. Nu har hon lagt upp ett av sina bokmanus på kapitel 1 och det har lyst upp min kväll, sjukt bra. Det måste ni läsa! Jag säger bara "lysistratemetoder", okej det kanske inte var höjdpunkten men jag gillar uttrycket.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med. Digital-TV är mest för att TV-handlarna skall tjäna mer pengar.

2009-12-04 @ 14:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0