Side Note

Jag kollar på Skavlan, vilket för övrigt är ett bra program. Jag gillar den intervjuformen när alla gästerna deltar i konversationerna och det är förstås en klassiker, även om det var lite obekvämt, när Robbie Williams började fråga ut Gro Hammerseng i hans norska motsvarighet Först & Sist.

 

Men i alla fall, det var inte det jag ville säga. Min egentliga kommentar var att jag blev lite störd av att de, i ett inslag när de intervjuade folk på stan om ifall de någon gång hade varit "den andra kvinnan", gång på gång frågade kvinnorna om deras killar eller män. Heteronormativt, eller vad? Jag är inte övertygad om att alla de tillfrågade var heterosexuella, men även om de var det så vore de väl trevligt om den som intervjuade inte bara utgick ifrån att de var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0