Venice the Series avsnitt 2

Igår morse skulle då vår tålmodiga väntan belönas med ett ny avsnitt av Venice. Men jag skulle säga att åsikterna går isär om huruvida väntan var värd besväret. I jämförelse med premiäravsnittet så får jag nog erkänna att det andra avsnittet inte riktigt levde upp till samma nivå. Det var lite småtrevligt med några ganska roliga scener men inte så mycket mer i min mening. Det var roligt att se Tina Sloan igen i rollen som Katherine och både Michelle Carter och Hilary B. Smith lovar gott inför resten av säsongen.



Avsnittet börjar med att vi får se Michele redan hårt arbetades på kontoret när chefen dyker upp. Gina får snabbt en kopp kaffe och en lista på telefonlistan för dagen av sin assistent. Och vi får veta att Gina jobbar på ett lägenhetsprojekt i Paris, att nån som heter Scott Dean är en ”fucktard” och att Jean-Pierre har en pojkvän som heter Jaques.



Sedan byter vi scen till en lyxbostad där en något excentrisk kvinna vandrar in och bugar för en Buddhastaty. Det var en av höjdpunkterna i avsnittet för mig faktiskt när Guya (Hilary B. Smith) bara kommer in, stannar framför Buddhastatyn (var det ens Buddha?) och sedan följs av Katherine som bara stirrar på statyn.

Hela spåsessionen är ganska rolig, Hilary gör ett utmärkt jobb som flummig spådam (med extrem urringning) och Tina gör ett lika bra jobb i reaktionerna. Hennes chockade uttryck var nog den andra höjdpunkten för mig.



Guya talar i alla fall om för Katherine att hon har förlorat någon nyligen men att saker är på väg att bli bättre. Hon ser en ny spännande person i hennes framtid och med en liten twist på slutet så får vi veta att ”he’s a she”, yay det skulle vara spännande.



Även om det inte var det starkaste avsnittet jag sett så har jag fortfarande gott hopp om att också det kommer att bli bättre. Jag hoppas att vi får veta mer om Gina och hennes pappa snart och att Ani snart är tillbaka i rutan. Dessutom tycker jag det ska bli ganska spännande att se vad som händer när Lara och Tracy dyker upp i Anis och Ginas liv.

Och om ni inte har skaffat en prenumeration än så rekommenderar jag att ni tar en liten tur till Venice hemsida och offrar 70 kronor på den, eller kanske önskar er en prenumeration i julklapp…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0