Dan före dan

Nu är det nära, väldigt nära. Nej, inte till julen, även om jag ser fram emot den också :)

Men i natt är det äntligen premiär för Venice, premiärtiden är inte den mest tittarvänliga för oss européer eftersom vi har att välja på att vara vakna halva natten, gå upp jättetidigt eller vänta några timmar tills vi har vaknat till på lördagmorgonen. Men om man verkligen vill se det live så fort första avsnittet går upp så är det klockan 5 på lördag morgon som gäller.



Börjar en tidig/sen lördag morgon verka mer lockande nu?

För många hängivna Otalia fans som har väntat i månader och åter månader på det här så är nog inte valet så svårt. Vi vet egentligen inte jättemycket om vad som kommer att hända i första säsongen, men vi vet (eller tror oss veta) i alla fall det viktigaste; att det allra första avsnittet kommer att innehålla det vi aldrig fick med Otalia: en romantisk kyss mellan Crystal och Jessica (ja, mellan deras karaktärer förstås).

Vad vi också vet är att Crystals karaktär Gina kommer stå i centrum, hon är en framgångsrik karriärkvinna som är bekväm i sin sexualitet men vars privatliv är en enda röra främst på grund av hennes dåliga relation med sin pappa. The Colonel som spelas av Jordan Clarke (Billy från Guiding Light) är sträng och konservativ och kan inte hantera det liv hans dotter lever.
Jessica Leccia spelar Ani, en framåt fotograf som också är Ginas ex. Alla hoppas förstås att mycket av storyn kommer att handla om hur de finner en väg tillbaka till varandra. Men vi vet också att det finns andra kärleksintressen för både Ani och Gina. Nadia Björlin (från Days of Our Lives) spelar Lara som kommer ha någon sorts relation till Ani och Lesli Kay (från Glamour och As The World Turns) spelar Tracy som kommer att finnas i Gina's omgivning.

Jag tror att de här kärlekstrianglarna och kanske framförallt Ginas förhållande till sin pappa är det som kommer vara mest intressant att se. Men för att komplettera rollistan fins också Hillary B Smith (från One Life to Live), Gina Tongoni (från Guiding Light), Galen Gering (också Days of Our Lives), Tina Sloan (Guiding Light), Michelle Carter och Harrison White med bland namnen som ska övertyga oss om att Venice är värt att följa.

Jag vet inte om jag kommer att vara vaken klockan fem i natt, men det kan hända att jag försöker. Däremot tycker jag att alla ska ta sig en tur förbi seriens hemsida och kolla in de senaste nyheterna för att sedan i natt eller i morgon ta ännu en tur dit och faktiskt titta på första avsnittet. Jag tror att det kommer vara värt väntan.


Kommentarer
Postat av: Elina

"Jag förstår att det är trist utan tjejerna. Bra att du får lite sällskap på onsdag. Och så har du ju fredagen att se fram emot :-

2012-11-02 @ 09:05:24
URL: http://www.bloggbesokare.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0