Otalia-update

Jag vet att alla säkert tycker att jag är jättetråkig vid det här laget men jag har ju inte tid att titta på och skriva om något annat när jag måste titta på varje Otalia-klipp minst tjugo gånger.

Så för dem som fortfarande orkar läsa så ska jag berätta lite om vad som har hänt sen senast.
SPOILER varning om du inte har sett veckans avsnitt så läs inte det här än.

Icke-bröllopet är nu överstökat och då kan man ju undra hur Olivia och Natalia ska hantera vad som har hänt mellan dem. Vi tvingades vänta ända till i onsdags för att överhuvudtaget få se dem men det var nog ändå värt att vänta på. Det är så roligt med såpor att en enda dag kan spridas ut över flera avsnitt. I alla fall så var den här enda dagen som börjad i onsdags väldigt lovande. Det började ganska jobbigt med att Natalia dök upp i Olivia och Emmas hotellrum, hon påstod att hon inte visste att de skulle vara där men vad gjorde hon då där? Ännu ett såpmysterium. I alla fall så uppstod en obekväm konversation om huruvida Natalia skulle komma till Emmas skolpjäs; Olivia tyckte inte att hon behövde gå men Natalia vill inte göra Emma besviken, eller så vill hon helt enkelt vara med sin familj. När det dyker upp i skolan och får skäll av fröken för att de är försenade försvinner Emma snabbt iväg så att hennes två mammor får en chans att prata. Olivia tycker inte att Natalia borde ha kommit för det kommer att vara jobbigt för dem båda och hon menar att Natalia inte bara kan säga att hon älskar henne utan att tänka på konsekvenserna. Natalia säger att hon förstår visst vad det betyder att säga att man älskar någon och Olivia borde inte underskatta henne så mycket, hon kan visst hantera det. Tyvärr blir de här avbrutna av Frank (Go away, Frank) som talar om att Rafe måste till härberget och att om Natalia vill säga hej då så måste hon komma nu. Ha, det var ju jobbigt. Natalia går i kyrkan med Rafe och Olivia försöker förklara för Emma varför Natalia inte kan komma på festen efter pjäsen.

Efter festen så promenerar dock Olivia och Emma lämpligt nog förbi kyrkan just som Frank åker därifrån med Rafe. Olivia ursäktar sig med att de inte visste att hon skulle vara där och vill skynda sig därifrån men Natalia ber henne att följa med henne in i kyrkan istället. Det som händer därefter skulle jag kunna beskriva i detalj eftersom jag har sett det så många gånger att det inte går att räkna, men jag är inte säker på att jag skulle göra det rättvisa så jag föreslår att ni tittar på klippen istället:



Ååh, äntligen får de vara lite glada. Jag är väl en hopplös romantiker men hur kan man inte sitta med ett fånigt leende på läpparna efter de scenerna. Nu väntar vi bara på nästa vecka för att se om det blir nåt kyss snart eller vad, fast allvarligt talat scenerna när de bara höll varandra i handen fick mig att smälta så jag vet inte riktigt hur jag kommer att kunna hantera mer fysisk kontakt...

PS. Ja, jag vet att jag har blivit galen men det är inte mycket att göra åt så snälla hjälp till att rädda Guiding Light.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0