Ring Tv 4 är en fars

Jag brukar titta på de här programmen när tittarna får ringa in och ställa de ansvariga till svars för vad som visas på tv. Jag vet inte egentligen varför jag tycker det är intressant för det är ganska mycket samma ämnen som tas upp varje gång; varför höjs ljudet i reklamen?; varför kan jag inte se lokal tv?; juryn i Idol är för elak!; läskiga trailers som skrämmer barn etc. Och främst så är det ju en total fars, de här programansvariga, cheferna eller vad de är, sitter där och låtsas vara förstående och ta till sig tittarnas kritik. Men egentligen framför de bara sin egen åsikt, de diskuterar lite och låter ofta ganska arroganta. Janne försöker vara den som trycker på för att det ska tas ansvar men egentligen kommer ingen fram till någonting. Tittarna får ventilera sina åsikter och tv 4 kan ge en bild av att lyssna på tittarna. Jag vet inte det kanske funkar och alla kanske nöjda men egentligen är det ganska värdelöst.

På samma tema att det egentligen bara är pengarna som styr; vad har hänt med Law and Order: SVU's sändnigstid? Tänker femman verkligen visa de nya avsnitten vid midnatt på fredagkvällar? Igår visade det avsnitt som Cynthia Nixon just vann en Emmy för, för bästa kvinnliga gästroll i en dramaserie. Hon var verkligen väldigt bra som en kvinna som spelade att hon hade en multipel personlighetsstörning. Och "if I may say so" så såg Mariska Hargitay väldigt bra ut i den korta frisyren.

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör visas på svensk tv
Photobucket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0