Idol 2008

Anders Bagge, Laila Bagge och Andreas Carlsson utgör den nya Idoljuryn. Foto: TV4
(Foto tv 4)

Så har det då dragit igång med en ny säsong av idol och vi kan väl slå vad om att jag är långt ifrån den enda som kommer ha något att säga om första avsnittet. Inte för att det var så särskilt uppseendeväckande men Idol ska ju alltid diskuteras och särskilt med den nya juryn! Än så länge gillar jag faktiskt dem, de verkar ju onekligen lite mer kvalificerade för jobbet och hittills har det inte varit några sådana kommentarer som handlar mer om att skapa effekt än att ge konstruktiv kritik. Visst "du ser ut som en italiensk ficktjuv när du sjunger" var kanske inte helt konstruktivt men kändes ändå någorlunda snällt, eller så är det jag som har blivit avtrubbad. Jag får väl erkänna också att det kvinnliga inslaget i den här juryn är trevligare att titta på än Kishti.
När det gäller deltagarna än så länge så var det några som var bra, jag gillade bl.a. killen med gitarren som hade blivit ditdragen efter tips från en kompis, men än så länge har jag inte haft någon wow-upplevelse (aka. halleluljah moment).
Men jag är ett fan av programmet och jag kommer att fortsätta titta, läste dessutom i QX att Yaiya som jag gillade när hon kom till slutaudition 2006 har sökt i år igen.

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör visas på svensk tv

Kommentarer
Postat av: Lilly

WOW, Jag ääääälskade Yaiya. Härligt att hon är tillbaka i år. Hoppas hon vinner.

2008-09-09 @ 19:06:40
Postat av: Sofie

Hon är så sjukt bra. hennes låt spelas här i malmö på radion.. gryyyyym tjej..!!

2008-09-09 @ 19:07:43
Postat av: M

Yaiya är fantastisk!!



Spana in henne på myspace.com/msyaiya



//M



2008-09-09 @ 19:24:26
Postat av: Sara Brundin

YAIYA <3

2008-09-10 @ 17:44:41
Postat av: Yaiya

Det stämmer. Jag gick vidare till slutaudition från Luleå i torsdags.

2008-09-14 @ 00:12:29
URL: http://yaiyas.blog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0