Elaine Cassidy

Elaine20Cassidy.jpg Elaine Cassidy picture by DavetheGlassboySer hon bekant ut?
Det tyckte jag också när jag zappade förbi Viasat Crime igår och fick syn på henne i säng med en annan tjej, verkade intressant tyckte jag. Men det tog ett tag innan min hjärna hade lyckats ta sig förbi de moderna kläderna och jag utbrast: "Det är ju Maud". Det vill säga ingen annan en Elaine Cassidy som spelade Maud Lilly i Fingersmith. Jag älskar både boken och filmatiseringen (och allt annat av Sarah Waters också för den delen) så det gav mig ännu en anledning att stanna kvar på kanalen. Tyvärr så var den första scenen mer oskyldig än jag hade hoppats, de råkade bara sova i samma säng eftersom de hade varit ute och druckit sig fulla kvällen innan. Istället handlade serien Ghost Squad om Amy Harris (Cassidys karaktär) som är polis inom en antikorruptions enhet och arbetar för att sätta dit korrupta poliser som det tydligen finns gott om i den här serien.  Ganska spännande serie om man vill se riktigt sviniga poliser som ägnar sig åt droghandel och med jämna mellanrum spöar up folk. Och om man vill se Elaine Cassidy förstås, för wow, jag tror jag har missat nåt här. Jag menar jag gillade henne i Fingersmith och tyckte hon var söt då också men när jag såg henne nu i ett annat sammanhang blev jag helt bedårad, hon är så vacker, kolla bara här. Det är mycket troligt att jag kommer att titta igen.

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör visas på svensk tv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0