Deckare

Deckare är egentligen inte min grej och jag brukar för det mesta zappa förbi när jag stöter på nån på tv:n. Men ibland måste man göra avkall på sina principer, särskilt när det är skådespelerskor jag gillar iblandade. Därför stannade jag kvar på fyran i söndagskväll när jag kom på att Simone Lahbib var med i Mord i Sinnet och därför gav jag också Maria Wern - Främmande Fågel en chans igår.

Engelska deckare verkar det finnas hur många som helst av och även om kvalitén ofta är bra så orkar jag inte riktigt engagera mig i alla olika historier, låt oss bara sig att jag är ingen trogen tittare till Morden i Midsummer. Men jag är ett fan av Simone Lahbib, kanske mer känd som Helen i Bad Girls. Och det visar sig att hon är bra i Mord i Sinnet också och att serien är riktigt bra. Hon spelar egentligen inte huvudrollen utan det gör Robson Green som spelar psykologen Tony Hill. Serien är spännande och välskriven med bra skådespeleri och som sagt, Simone Lahbib, så jag tror faktiskt att jag kommer att titta nästa vecka också. 


När det gäller Maria Wern - Främmande Fågel så tänkte jag att jag fick ge det en chans eftersom Eva Röse spelar huvudrollen. Min historia med henne går väl ända tillbaka till Disneyklubben men jag får erkänna att när jag riktigt fick ögonen för henne var när hon var med i någon dokusåpa som trean hade där hon var instängd i ett hus med Bert Karlsson i 24 timmar. Konstigt program men jag gillade hennes insats, hon satte Bert på plats och verkade smart och söt så jag blev lite kär där. Någon som kommer ihåg det programmet? Anyway, jag har gillat henne sedan dess och tänkte att det var dags att ge en svensk deckare en chans trots att jag för det mesta tycker de är ganska dåliga med konstlade manus och svagt skådespeleri. Henkilöt: Ann-Marie/es. Eva Röse (copyright: Jyrki Valkama/YLE Kuvapalvelu)Och jag blev faktiskt lite positivt överraskad, Eva Röse visste jag ju redan var bra och överlag har de fått ihop ett bra skådespelarteam. Det är lite Mordkomissionen känsla, och det är positivt eftersom danska serier är ett undantag från mina regler om deckare. Det är ganska spännande fast det känns lite passé med fågelinfluensa. Inte för att det inte fortfarande säkert är ett verkligt hot men det känns som det var ett tag sedan man pratade om det i debatten. Trots det var det tillräckligt intressant för att jag ska vilja kolla in det också igen, så plötsligen blir det två deckare i veckan för mig. 

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör visas på svensk tv

Photobucket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0