Varför utsätter jag mig själv för det här?

Det är i sådanan här ögonblick som jag inte förstår varför jag ens tittar på Idol, jag vet ju ändå att i nio fall av tio så slutar det inte som jag vill. Men jag kan ändå inte fatta att mina två favoriter, och i min mening de två bästa rösterna i årets omgång, just har stått på scenen med risk för att åka ut. Att Loulou åkte ut är ju snudd på skandal, hon fick kritik av juryn och nu menar det att hon åkte ut för att hon sa att hon tyckte ABBA var töntiga. Men kom igen! Det är väl bra att hon var ärlig hon sa ju ändå att de var bra och jag tycker att hennes version av S.O.S var jätteskön. Det känns lite som att det de letar efter är någon som sjunger ren pop och ser bra ut (eller är en söt kille snarare) och det är då jag inser att jag tittar på fel program. Juryn och tittarna var överens men jag är lite besviken på juryn, jag gillade ju dem och hoppades att de skulle vara lite annorlunda. Jag kommer i alla fall att sakna Loulou och jag hoppas att Sepideh inte står näst på tur, mest av allt så hoppas jag att det inte faller in i den där gamla vanliga trenden där tjejerna åker ut en efter en medan söta killar som inte sjunger lika bra håller sig kvar. No offence till Johan Palm, alla vet att jag tycker han är charmig, men allvarligt talat hans sång ikväll var ju så hemsk att till och med jag förstod att det inte ska låta så.
Anyway, kände bara att jag behövde häva ur mig det här på en gång.

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör visas på svensk tv
Photobucket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0