IQ är inkluderande

Jag såg den här reklamfilmen idag och första gången trodde jag att de faktiskt visade ett lesbiskt bröllop, men efter några tittar till är jag lite osäker på vad det är. Det verkar finnas en man med vi bordet precis vid bordet men sedan sitter bruden plötsligen i knät på en annan tjej så det verkar lite oklart vad de vill säga med det. Kanske är det bara jag som tolkar in för mycket i det, det brukar hända. Men i vilket fall så mindes jag då också deras gamla reklamfilm, som faktiskt inkluderade en lesbisk kyss. Det är ju trevligt och jämställt av dem, men vad ska man egentligen tycka om att de visar upp en bild som verkar tyda på att det är alkoholen som får tjejerna att kyssas?
Budskapet i övrigt är ju bra, drick inte för mycket, så jag väljer att fokusera på det positiva faktum att vi finns med och att det ändå är i början av filmen där de visar mer på de positiva effekterna.

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör visas på svensk tv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0