Idolfältet 2008

Jag tänkte det var dags nu när kvalveckan är över att ge ett litet utlåtande om vad jag tycker så här långt. Det har kliat lite i fingrarna att lägga in några wow och några wtf? tidigare men eftersom jag misstänker att mina få trogna läsare skulle tröttna om de tvingades läsa om Idol varje dag så jag har hållit mig tills nu.
Men nu är det dags att avslöja vad jag tycker, säkert inte så kontoversiella åsikter dock. Till att börja med måste jag säga att det är ett starkt startfält i år, jag gillar många, men jag tror nog att man till och med objektivt kan säga att tjejerna är snäppet bättre. Varje gång jag ser Sepideh slipper en rad svordomar på en rad olika språk ur mig för att jag blir så imponerad. Hon sjunger som en gudinna och ser inte mycket sämre ut heller, särskilt inte igår. När Loulou sjunger så smälter man ju bara och sedan är det Alice som har en fantastisk röst i den där söta lilla förpackningen, om man får säga så.  Anna och Yazmina är också bra, så det är väl alla tjejerna. Killarna får av naturliga skäl inte lika mycket uppmärksamhet men några av dem har ändå lyckats imponera. Lilla Johan är nog ändå min favorit, det kan ha något att göra med att jag trodde han var en liten babydyke första gången jag såg honom, men det kan också ha att göra med att han är en väldigt cool kille. Han är bara sexton år men han är i många aspekter redan en fullfjädrad artist, även om det kanske finns vissa brister i sången så har han tillräckligt med personlighet för att kompensera det. Lars är också cool men resten av killarna har hittills flugit under min radar, jag är inte mycket för killar med mer utseende än talang. Det oroar mig alltid när man ser en del sådana tendenser i röstningen men jag ser fram emot höstens fredagsfinaler och hoppas att en tjej vinner i år också.

Sepideh Vaziri. Foto: Daniel Ohlsson/TV4LouLou Lamotte. Foto: Daniel Ohlsson/TV4
Alice Svensson. Foto: Daniel Ohlsson/TV4Johan Palm. Foto: Daniel Ohlsson/TV4

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör visas på svensk tv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0