Christine och Barb gifter sig

Vem hade kunnat tro det?

Eller, det kunde jag tro eftersom jag redan hade läst om det förstås men det var ganska trevligt ändå. The New Adventures of Old Christine (eller bara Christine på svenska) är en sådan där lite småtrevlig komediserie som jag brukar ha på i bakgrunden ibland. Igår var det säsongspremiär för den på femman, med lesbiskt bröllop inkluderat. Det var inte särskilt romantiskt men lite gulligt ändå när Christine erbjöd att gifta sig med Barb för att hon inte skulle bli utvisad till Bahamas, om man nu hellre vill bo i USA än där. De passade väl mest på att visa sitt stöd för den nya lagen i Californien och det var ju bra. Trots att det i verkligheten tydligen är så att även om homosexuella får gifta sig i Californien så gäller det bara på federal nivå. På nationell nivå är det inte lagligt och eftersom immigrationslagarna också är nationella så skulle Barb mycket väl kunna utvisas. Men så är de också bra krångliga därborta på andra sidan Atlanten. Här på vår sida börjar vi kanske i alla fall närma oss en ny äktenskapslagstiftning och då tycker socialdemokraterna att man inte ens ska behöva vara svensk medborgare för att få gifta sig här så då kan ju Barb och Christine komma hit. Eller vänta nu, de är visst bara karaktärer i en tv-serie så då kanske de inte vill komma hit och så kanske det inte heller spelar så stor roll om det är verklighetstroget eller inte.

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör visas på svensk tv
Photobucket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0