What's Your Problem?

Är en av de bästa vloggarna på AfterEllen. Igår hade Cathy DeBuono (också känd här som en gudinna och som PS) Jill Bennett (också nämnd här ett antal gånger) som gäst. Och de gjorde sitt bästa för att svara på ett par tittarbrev. Men det jag nästan tyckte var bäst var att de också hade besök av några hängivna AE-fans. Det här är en grupp tjejer från olika länder som träffades på UJBFC (Jill Bennets fanclub) och utan att någon gång har träffats i verkligheten så bestämde de sig för att åka till LA tillsammans. Ganska coolt, och lite galet också, bara det men det coolaste tycker jag är att Cathy och Jill tar sig tid att träffa fansen och umgås med dem. Visst, vi pratar inte om några a-list kändisar här men för AE fans är de lika mycket idoler som Jodie Foster eller Ellen DeGeneres (som vi väl får gratulera till att hon och Portia ska gifta sig nu). Och jag tycker att det är bra att de förstår det inflytande de har och gör något positivt av det. De diskuterade bland annat hur AfterEllen är ett ställe där många tjejer får en chans att vara sig själv och träffa likasinnade, men vad sidan också gör är att den visar på positva förebilder. Vloggarna har ett stort inflytande i och med att de för många, särskilt unga tjejer, är de enda lesbiska kvinnor man känner till (eller det beror väl lite på var i världen man bor men det är ju inte direkt någon översvämning av förebilder). Skillnaden mot tv-serier som The L-word eller någon annan av de få representationer man kan stöta på är ju också att de är riktiga människor. Man får se flator som är sig själva och som är bekväma med sig själva, som är roliga och som tar upp ämnen som berör oss, däri tror jag att den största behållningen ligger och det är väl det som är anledningen till att vloggarna har blivit så populära. Även om det inte kan förnekas att det också kan finnas mer ytliga anledningar ;-)

Ikväll ska jag inte se på tv för min digitalbox har crashat (whaat?!) så det blir kanske ett 3way maraton istället.

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör räddas

Kommentarer
Postat av: malin

jaa grattis till världens underbaraste ellen degeneres och portia de rossi

2008-05-18 @ 02:30:26
URL: http://fromarty.blogg.se
Postat av: Nikita

Jag blev så glad när jag hittade den här bloggen för jag kollar in på afterellen.com dagligen och det är kul att se en annan svensk göra det (som till och med pratar/skriver om det) och some också gillar vloggarana så mycket (för dem är ju så förtjusande) :)

2008-05-24 @ 14:51:49
URL: http://meowtheysay.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0