SYTYCD

Tänkte att det kanske var på tiden med en lite uppdatering om vad jag tycker om tävlingen än så länge. Allmänt kan jag väl säga att jag tycker dansarna håller hög kvalité, juryn gör ett bra jobb och än så länge tycker jag inte ens att de som röstar har gjort bort sig. Fast det är svåra val ibland när alla är så bra. Det jag inte gillar är att  kanal 5 kommentatorn (inte Kicki utan rösten som presenterar programmen) hela tiden säger att vi ska hålla en extra tumme för Sverige. Jag håller inte med, visst är det kul om en svensk dansare vinner men då ska det vara för att den personen var bäst. Jag har inte sett det som en tävling mellan länderna utan tvärtom så är det väl trevligt med ett program där man gör något trevligt tillsammans över nationsgränserna.
Jag har haft svårt att välja favoriter för att det är verkligen många som jag tycker är bra, fast Mona är nog ändå den jag gillar bäst just nu:   

Hon verkar ju kunna göra vilken dans som helst, hon är charmig och har mycket personlighet på scenen. Det går ju inte att förneka att hon är jättesöt men samtidigt kan hon också få till det där sexiga och sensuella när det behövs. När hon och Junior dansade rumba dog jag nästan.

Emma är den enda svenska tjejen kvar och hon är också jätteduktig
Precis som Mona har hon mycket personlighet på scenen och jag tror att det som gör båda dem två till favoriter.

Jag gillar egentligen alla fyra tjejer som är kvar


Jag var inte helt övertygad om Siv i början men vid det här laget har hon visat att hon är sjukt bra, och har ni sett hennes muskler, dansare är sexiga.
Mynte är kanske den som är svagast av tjejerna som är kvar, vilket inte säger så mycket, men hon är ju dansk och om någon såg hennes magrutor igår så behöver jag kanske inte ge så mycket mer förklaring.

Och även om jag hoppas att en tjej ska vinna så har jag faktiskt några favoriter bland killarna också. Daniel verkar ju också vara sådär sjukt begåvad att han kan göra nästan allting och Junior är också jätteduktig och har samma charm som Mona, synd att de bröt upp det paret. Så nu har jag räknat upp alla utom två, så då kan jag väl lika gärna säga att jag gillar Martin och Robin också och erkänna att det är omöjligt att välja favoriter.

Ikväll kommer jag att titta på säsongsavslutningen av Så ska det låta med en av mina favoritgäster Jill Johnsson.

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör räddas
Photobucket


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0