Nya webserier

Lagom till att 3way slutar så lanserar AfterEllen två nya webserier. Man har hållit en tävling där vem som helst har fått skicka ett bidrag och de serier som kom på första och andra plats kommer nu att visas på websidan.
B.J. Fletcher Private Eye kommer att ha ett nytt avsnitt varje tisdag och Ghostella's Haunted Tomb kommer att läggas upp på onsdagar. Jag har sett det första avsnittet av båda serierna och jag vet egentligen inte hur mycket jag har att säga om dem, det är svårt att säga något om första avsnittet av något som har så korta avsnitt (7-15 min)

B.J. Fletcher Private Eye handlar
om privatdetektiven B.J. som inte alltid verkar använda sig av helt legitima metoder och som har en del trubbel i sitt privatliv. I första avsnittet dyker hennes ex upp för att anställa henne för ett uppdrag med att hitta en läcka på företaget där hon jobbar. Så mycket arbete verkar dock inte bli gjort utan mötet med exet verkar mest driva B.J. till en kväll med allt för mycket dricka på baren där hennes bästa kompis jobbar. Tonen känns lite liknande Timetravelling lesbian och om det fortsätter med att innehålla lite komedi kan det nog bli roligt. Skådespeleriet kändes inte helt klockrent i det första avsnittet men det kan hända att det blir bättre. Låter det spännande så kolla in första avsnittet här http://www.afterellen.com/blog/sarahwarn/video-bj-fletcher-episode-1

Ghostella's Haunted Tomb är lite mer excentriskt. Det handlar om Ghostella som älskar skräckfilm och gärna vill bli tv-stjärna. Därför spelar hon in ett eget program i sitt garage där hon varje vecka visar och kommenterar skräckfilmer med lesbiskt tema. I det första avsnittet handlade det om "Taste of flesh, taste of fear" som tydligen är en klassiker när det gäller lesbiska vampyrfilmer (en genre jag har missat helt). Filmen visas i form av barbiedockor i en hel liten barbievärld som spelar upp de viktigaste delarna av filmen komplett med ljudeffekter och allt, börjar det låta konstigt än? Det är inte riktigt min grej men samtidigt tycker jag att det är lite roligt att göra något så pass konstigt så jag kommer absolut att titta igen. Kolla in den här http://www.afterellen.com/blog/sarahwarn/video-ghostellas-haunted-tomb-1

Ikväll tittar jag på SYTYCD och Medium

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör räddas
Photobucket

Kommentarer
Postat av: malin

tack så mycket ! ska kolla upp det där, en av tjejerna var jättesöt. jag länkar din blogg om det är ok ? ha det så bra

2008-05-15 @ 17:40:56
URL: http://fromarty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0