Mer inför Eurovision

Visning av bidragen till Eurovision Song Contest fortsätter på SVT på söndagarna men hittills tycker jag att det känns ganska segt. Ännu har jag inte sett någon låt som har övertygat mig och experttyckarna är ganska jobbiga; Lena Ph och Shirley är ganska roliga och Babben är väl okej förutom att hon gång på gång tar upp att det vore trevligt med lättklädda män på scenen. Men generellt tycker jag det har varit bättre under tidigare år.
Några observationer bara om programmet igår:
För det första: varför är de alla så partiska när de ska ge poäng till Sverige. Alla delade ut fyror och femmor men jag kan bara inte inse att de kan tycka att det är så bra. Låten är menlös och Charlotte Perelli ser hemsk ut särskilt den där klänningen är fruktansvärt ful (fast jag tror att jag har hört att hon ska byta klädsel nu). Visst hon kan sjunga det vet vi ju men låten är bara inte så bra, jag tror inte att hon har någon chans att vinna men jag kan ju ha fel, bara åtta dagar kvar till första semifinalen nu så det lär ju visa sig.
För det andra: tjejen som sjöng Tjeckiens låt såg ut som Charisma Carpenter (Cordelia i Buffy) fast blond.
För det tredje: Vitryssland kopierar sina grannar. Jag tyckte att låttiteln Hasta la Vista lät bekant och mycket riktigt 2003 sjöng Oleksandr Poroparyev låten Hasta la Vista för Ukraina. Det är ju inte samma låt men man kunde väl ändå önska sig lite mer originalitet. Att Vitrysslands sångare sedan heter Ruslan är ju bara roligt, var det inte någon med den kvinnliga versionen av det namnet som vann Eurovision för Ukraina för några år sedan?
För det fjärde: gillar jag inte alls trenden med skämtlåtar som verkar finnas i år, vad är meningen med att driva med alltihopa? och är det någon som tycker att det är roligt? Igår var det Lettlend som bjöd på sjungande pirater, whaat?!
Ta tillbaka Marie N, henne gillade jag, både när hon vann och när hon var programledare året efter


Jag kom inte ihåg att hon dansade med dansösen där ett tag, nice.

Idag är det dags för säsongsfinal av 3way så det ska jag se på och så blir det väl Cashmere Mafia fast den bra delen är väl över vid det här laget.

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör räddas
Photobucket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0