Hospital Central...

... är en spansk sjukhusserie som jag gillar. Det går inte i Sverige förstås men de relevanta klippen brukar dyka upp på youtube med engelsk text för dem som inte riktigt klarar spanskan.
De relevanta klippen handlar om Esther och Maca (eller numera mest om Maca och Vero) och det är ju förstås det mest intressanta. När deras historia började visas var serien redan inne på sin åttonde säsong men den fick faktiskt ett uppsving efter det. Det var lite smårevolutionärt med ett lesbiskt förhållande på bästa sändnigstid, jag är inte säker på om det var första gången, men deras bröllop var i alla fall det första homosexuella bröllopet som visades på spansk tv.
De första säsongerna tycker jag också att de gjorde det riktigt bra, det var en trevlig kärlekshistoria. När den nya barnläkaren Maca kommer till sjukhuset börjar hon och sjuksköterskan Esther att umgås. Esther har bara varit med män tidigare men hon blir kär i Maca och den där första säsongen när de är nykära är den bästa. Men den är ju en dramaserie, kanske lite åt såpa hållet ibland särskilt i de senare säsongerna, och det finns gott om drama mellan dem. De gör slut och blir ihop igen ett antal gånger, de råkar ut för olyckor, när det sedan börjar att handla om barn hit och dit och otrohetsaffärer blir det lite för mycket för mig. Men den är ändå sevärd och jag kommer at fortsätta titta på den nya säsongen som började för ett par veckor sedan. Det som gör den så bra också är att det aldrig var någon stor grej att de var lesbiska, även om Maca hade lite problem med sina rika föräldrar så tog alla andra det väldigt bra. Ett litet smakprov om någon är intresserad:

Ikväll tänker jag nog titta på första avsnittet av Life på trean, jag vet inte hur intresserad jag är av serien men man måste väl i alla fall kolla in Sarah Shahi.

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör räddas
Photobucket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0