Youtube

Efter att jag upptäckt min nyfunna "crush" på Nour El-Refai så gjorde jag igår en lite youtube-sökning och fastnade till mycket senare än jag borde med klipp från Raj Raj, humorserien som hon gjorde tillsammans med Cecilia Forss. Jag fattar inte att jag helt hade missat det, det kan ha något att göra med att det gick på Tv400 och jag har inte Tv400, men det är ju skitroligt. Det är typ dolda kameran i lite modernare tappning där de går runt på stan och gör saker som "tjejer inte förväntas göra". Några av höjdpunkterna av det jag såg var när de är på en restaurang och låtsas bråka och när Cissi går på toaletten så lägger Nour något som ska föreställa knark i hennes kaka; eller när Nour går in på Teknikmagasinet för att lämna tillbaka en dildo som inte funkar; eller när Cissi går runt på stan utklädd till präst och gör en massa saker som inte riktigt passar prästkappan. T.ex. när hon går in i en tidningskiosk och köper en porrtidning för det hon säger är pengar från kollekten och sedan sätter sig ute på en bänk brevid några gubbar och högljutt kommenterar och svär åt tidningen. Jag skrattade hysteriskt när jag såg det. 

Ett litet smakprov från serien:


En annan sak som jag grävde fram på youtube den här helgen var Nikki & Nora. Nancylee Myatt, en av skaparna bakom 3way och författare på de två första säsongerna av South of Nowhere, gjorde för några år sedan ett pilotavsnitt för en polisserie som skulle utspela sig i New Orleans. Avsnittet nådde aldrig tv-skärmen men det är tydligen det mest sedda pilotavsnittet som aldrig visats på TV. Jag hade hört talas om det förut men efter att jag fick höra att Christina Cox (Better than Chocolate) och Liz Vassey (CSI) som spelar huvudrollerna i avsnittet ska gästspela i 3way tänkte jag att jag skulle kolla in det. Som polisserie är det helt okej, ungefär det vanliga upplägget med ett mord som ska lösas, men det har också det där lilla extra som gör det värt att se i min mening. Nämligen att huvudpersonerna, Nikki och Nora, är partners både på och utanför jobbet. Sedan kan man ju fundera på etiken i att jobba ihop med sin flickvän, men jag gillar i alla fall förutsättningarna och det är ju trevligt att inte behöva ägna sig åt önsketänkande som i Criminal Minds.

På youtube kan man förstås också hitta 3way, fast jag tror att det är bättre att titta direkt på www.3waytv.tv, och idag är det äntligen dags för ett nytt avsnitt så det ska jag kolla in nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0