The L-Word

Den femte säsongen av l-word är snart slut, det är bara två avsnitt kvar om man inte räknar det från i söndags, men nu har Showtime kunngjort att det kommer att bli en sjätte och sista säsong. Det är goda nyheter tycker jag, för min del kunde det gärna göras fler säsonger och tolv avsnitt hade varit bättre än de åtta nu har sagt att de ska spela in, men jag är ändå glad att det i alla fall blir en säsong till nästa år någon gång.
Gårdagens avsnitt var däremot inte ett av säsongens starkaste, snarare det sämsta hittills i min mening. Hela gänget deltog i ett cyckellopp för stöd för bröstcancerforskningen. Men deras besök i vildmarken blev bara långtråkigt. Dessutom kändes det som att dialogen och interaktionen mellan skådespelarna var ganska svag av och till, det är konstigt för så brukar det inte vara. Men jag tror det gjorde en del improvisationer och det kan ju bli bra, bla. använder de ju de på 3way till deras "confessionals", men här kändes det ofta lite konstlat.
-Jenny och Nikki filmade sig själva när de hade sex, och vem kunde inte räkna ut att Adele skulle få tag på det bandet och at det kommer att sluta illa?
-Jodi fick till slut reda på sanningen om Bette och Tina, det var på tiden men samtidigt inte särskilt smidigt gjort. Om Tina inte ville att Jodi skulle få reda på att de hade varit tillsammans bakom hennes rygg borde hon inte ha rest sig upp och rusat iväg när de pratade om Bettes otrohetsaffärer.
-Shane gav Molly en ny chans och lite "gay 101", det var gulligt.
-Alice och Tasha ska flytta ihop, det låter bra tycker jag.
Men, som sagt, i allmänhet var avsnittet ganska segt.

CSI var tillbaka igår med vad som kunde ha varit ett ganska spännande avsnitt som helt centrerades på letandet efter Sara som förra säsongen kidnappades av miniatyrmördaren. Men kanske var det redan sabbat för mig eftersom jag redan visste att hon skulle klara sig, det är nackdelen med att spendera för mycket tid på amerikanska internetsidor. I alla fall så kunde jag inte engagera mig alltför mycket.

Om Anna Pihl tänker jag bara säga: Anna dumpa den där svensken en gång för alla!

Fortfarande inget nytt 3way avsnitt, men nästa vecka är det dags har det utlovats. Kanske en liten soundbite för att ha nått att titta på under tiden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0