Strömavbrott, maffiamöte och sex...

Vem visste att så mycket kunde hända under strömavbrott? Undrar om det så det egentligen ser ut ute i stugorna runtom i landet när folk är utan ström i dagar och veckor. På något sätt har jag svårt att tänka mig att utkylda hus utan ljus och vatten har samma effekt som tydligen heta dagar i LA har. I alla fall om man ska tro det senaste avsnittet av L-word så går det hett till när ljusen försvinner därborta. Bette och Tina i en hiss, Jenny och Nikki på filminspelningsplatsen, Molly och Shane i Mollys flickrum, Alice och Tasha hemma i Alice lägenhet och Max och Tom hemma hos Max, alla hittade de trevliga sätt att fördriva tiden när strömmen gick och jag klagar inte.
Det var ett bra avsnitt i allmänhet, förutom sexscenerna så var min favoritscen när Dawn Denbo och hennes "lover Cindi" hade kallat samman alla till ett maffialiknande möte där stans skulle delas upp mellan Shebar och The Planet. Hela scenen var briljant gjord och hysteriskt rolig och Bette som medlare var perfekt. Komedin i den här säsongen är bättre än någonsin och jag vet att många har kritiserat L-word för många saker men just nu älskar jag serien. Jag har dock en känsla av att det här tyvärr kommer att vara den sista säsongen. Än har det inte kommit något officiellt besked men flera saker pekar i den riktningen: för det första har Showtime aldrig visat en serie mer än fem säsonger och samtidigt känns det som att flera historier håller på att knytas ihop. Bette och Tina verkar bli tillsammans igen och när det gäller Jenny så kändes det efter det här avsnittet som att hon kommer att gå hela cirkeln tillbaka till att vara omtyckt igen. Från början var hon en söt lite naiv tjej som blev kär i en kvinna, fick sitt hjärta krosat och bara blev mer och mer galen samtidigt som folk hatade henne mer och mer. Den här säsongen har de gjort hene så galen att folk skrattar åt henne och samtidigt gillar henne lite eftersom hon ger oss komedi. Och hennes relation med Nikki får henne faktiskt att verka lite sympatisk igen. Men allt det här är bara mina spekulationer och jag hoppas att de bestämmer sig för att göra några säsonger till.

Igår var det också säsongsavslutning av Cityakuten, inga nya avsnitt förrän till hösten, snyft. Ett bra avsnitt med Neela som hockeyspelare, coolt, och ett intressant inlägg om dödsstraffet. Jag gillar när de gör lite politiska inlägg, de har ju gjort det förut tex. med att uppmärksamma situationen i Darfur eller homosexuellas rättigheter. Den här behandlingen av dödsstraffet tycker jag var intressant också eftersom de gjorde det delvis utifrån ett religiöst perspektiv. Den religiösa högern brukar ju annars ofta vara för dödsstraffet, ett öga för ett öga och allt det där. Men här var det en före detta dödsstraffsförättare som undrade hur Gud skulle kunna förlåta honom för att ha tagit 17 människors liv. Han sa bl.a. att han trodde den cancer han hade fått var ett straff för att ha försökt göra Guds jobb och bestämma över människors liv. Jag vet inte hur tydligt ställningstagandet egentligen var, de kunde ju tex ha sagt tydligare att det inte bara var hans eget fel utan att felet snarare ligger i systemet som tillåter dödsstraff, men jag ska inte gå in på en ny diskussion om USA:s bristande demokrati.

3way har förresten haft ett litet uppehåll nu medan de spelar in nya avsnitt och igår fick vi ett litet smakprov med ett klipp från inspelningarna. Det var väldigt roligt, med mest improvisationer tror jag ,och de kommer att ha en hel del coola gästskådesplare i de nya avsnitten, bla. Cathy DeBuono (What's Your Problem?), Bridget McManus (Brunch With Bridget) och självaste Dawn Denbo dvs. Elizabeth Keener (The L-word). Något att se fram emot när de kommer tillbaka om någon eller ett par veckor...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0