Sport

Jag har inte haft mycket tid att stirra på skärmen i helgen, men av och till har jag i alla fall lyckats se lite på inomhus-VM i friidrott. Det var ju inte någon överdriven succé för Sverige i år; Stefan Holm gjorde vad han skulle och tog guld, och Johan Wissman gjorde bra ifrån sig men annars var det inte mycket att hurra över. Ingen Kajsa Bergkvist längre, Emma Green rev ut sig i kvalet, Carolina Klüft är skadad och Sanna Kallur skadade sig på uppvärmningen.
Jag är inte så intresserad av sport egentligen men friidrott gillar jag och jag vet inte riktigt hur det kommer sig. Jag tror att det började med Ludmila Engqvist, när hon blev svensk medborgare och började vinna allt så fick ju svensk friidrott ett nytt uppsving och öppnade också mina ögon för sporten. (Det här var innan hela bob och dopingfiaskot som fick hela svenska folket att överge henne. Var finns hon nu egentligen?) Det är ju roligt att titta när Sverige vinner och då när jag började titta så kom jag in i det och det blir det ju också roligare när man vet vilka de tävlande är och på den vägen är det nog. Samtidigt som jag blir inspirerad av att se profesionella idrottare, även om det inte betyder att jag själv tränar. Sedan är ju friidrott också ganska omväxlande eftersom det alltid är flera grenar samtidigt och det gör det kanske mer lättsmält än andra sporter.
En sista anledning (eller flera egentligen) till att titta på friidrott finns här:

Susanna Kallur

Naide Gomes ascendeu ao Nível 1Naide Gomes (Portugal)

























Yelena Isinbayeva (Ryssland)

Grin when you're winning: Bahrain's Maryam Yusuf Jamal celebrates adding 1500m gold to her 800m titleMaryam Jamal (Bahrain, fd. Etiopien)

Det tycker jag att det är en nog så viktig anledning, att det finns fullt med snygga vältränade kvinnliga idrottare. Magrutor är inte otrevligt att titta på ;-)

Ikväll är det säsongspremiär för CSI och vi får se hur det ska gå för Sara. Det kommer antagligen också ett nytt avsnitt av 3way idag och det ser jag fram emot + L-word och Anna Pihl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0