So You Think You Can Dance Scandinavia (SYTYCDS)

Kunde de inte komma på ett längre namn på programmet?
Jag tyckte i alla fall att det andra avsnittet var bättre än det första; fler tjejer och det kändes som att de hann med att visa fler dansare överhuvudtaget, kvaliten på dansarna kändes också bättre.
Jag måste också säga att jag gillar juryn, de verkar vettiga och det går inte ut så mycket på att ta poänger med elaka anmärkningar, en uppfriskande skillnad mot andra liknande tävlingsprogram.
Roligt igår var också att se de här tjejerna: DansareKarin och Jazz dansar tillsammans inom same-sex dancing och har vunnit en massa tävlingar visar det sig. Det fick vi inte veta i programmet och juryn verkade i allmänhet ganska okunnig inom området. Det var bara dansken som hade lite koll medan de andra två kom med kommentarer i stil med "men vem är mannen och vem är kvinnan?" eller "ja, det här var intressant", lite onödigt tyckte jag. Men tjejerna var duktiga och juryn var tillräckligt imponerad för att skicka dem vidare till koreografin. Tyvärr fick vi sedan ingen mer uppföljning av dem så jag antar att det betyder att de inte gick vidare. När jag tittade på klippet från deras audition här http://kanal5.se/web/guest/492/k5videoplayer/single/20508/none/ fick jag också veta att det i professionell pardans  annars är förbjudet att dansa tillsammans med någon av samma kön, va? varför då? det kan väl inte spela någon roll så länge man gör dansrörelserna och det är en som för? Jag har också alltid irriterat mig på att det är så himla stereotypt när man ser dans på tv, jag förstår att de hellre håller sig till same-sex dancing.

Ikväll är det onsdag, vilket innebär We're Getting Nowhere, Grey's och Sarah Silverman.

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör räddas.
Photobucket


Kommentarer
Postat av: Mickis

Yeah, de tråkiga är ju att man trodde att de började ljusna för gay serier men sen så backade de ett steg. Får hoppas på att det börjar ljusna snart igen liksom! =)
Nää jag har inte sett den, får ta mig en titt! =)

2008-03-26 @ 19:21:49
URL: http://xmickis.blogg.se
Postat av: Mickis

Yeah det är fan hemskt och rätt tragiskt att det ska vara så... man blir lite ledsen i ögat =(
Jaaahaaa! Så vad blir de ikväll då?? =)

2008-03-28 @ 15:43:59
URL: http://xmickis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0