Melodifestivalen

Sista deltävlingen i melodifetivalen igår och mitt allmänna intryck är: Varför allt så dåligt?
Av alla låtar som har varit med i år så är det egentligen bara Sanna Nielsen som jag har tyckt varit bra. Visst, jag ska väl inte förvänta mig att hitta min musiksmak i melodifestivalen men det är ju så himla dålig kvalitet över lag. Jag gillar melodifestivalen och jag har tyckt att det har varit bra med den här utdragna modellen med deltävlingar, eftersom det är underhållanden och det blir mer utfyllnad i väntan på Eurovision som ju är när det verkligen blir roligt. Men efter i år börjar jag fundera på om det verkligen är en bra idé att ha så många tävlande när de uppenbarligen inte kan fylla det med kvalitet. det kanske är dags för Christer Björkman att tänka om och försöka få upp kvalitén lite grann till nästa år.
Jag menar The Nicole hade kanske varit bra om hon hade kunnat sjunga, eller dansa, eller prata engelska men nu var det bara så pinsamt att man inte visste om man skulle skratta eller gråta, och de flesta andra låtarna från de tidigare deltävlingarna har jag redan glömt bort för att de var så meningslösa. Också gårdagens tävling bjöd på en hel del meningslöshet: Niklas Strömstedt, vilken låtskrivare tyckte att det var en bra idé att skicka in den låten? vem tyckte att det var en bra idé att välja ut den låten? och hur kunde Niklas Strömstedt själv tro att han skulle ha någon chans med den låten? En sådan låt kanske skulle ha gått hem på nittiotalet bland hans fans men vem kunde tro att en sådan tråkig och intetsägandelåt skulle kommas ihåg ens efter fem minuter?
Linda Bengtzing får i alla fall ett hedersomnämnade av mig för att hon var skitsnygg och hade klart mest energi på scenen. Det var helt rätt att hon gick vidare till Globen även om låten var sådär. Kolla också in bilden här http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1404&a=691268 (så lättköpt är jag).
Charlotte Perellis låt var inte bra och jag antar att skriverierna om att hon hade gått ner så mycket i vikt var sanna, läskigt. Men vem som än vinner finalen så känns det som att Sverige inte kommer att ha någon större chans i år.
Jag ser ändå fram emot Eurovision och hoppas att serberna bjuder på en uppvisning av Marija Serifovic, den låten var bra och bakgrundsdansarna/körtjejerna var mycket bra.

Idag Brunch With Bridget, McLeods döttrar och Cold Case...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0