Maria Wetterstrand...

...verkar vara överallt på sista tiden. Igår var hon i Rakt på med KG Bergström och gjorde ett ganska bra jobb med att svara på hans frågor som inte heller kändes alltför svåra. Och förra veckan dök hon upp både i Debatt och, kanske lite mer oväntat, i Morgonsoffan. Jag klagar inte, jag tycker hon är bra, smart och vettig. Och hon ska ha credd för att hon ställer upp på att vara med i ett humorprogram och gör det utan att det blir konstigt. Det var ett ganska roligt inslag där David Batra spelade en programledare som försökte vara politiskt korrekt och feministisk men bara ville prata om vilka problem Maria mötte som kvinna i sin politiska roll när hon ville diskutera klimatfrågorna. Morgonsoffan ser förresten ut att kunna bli roligt och jag lär nog titta igen, särskilt med tanke på att min nya favorit Nour kommer att dyka upp där igen.
Men min humorhöjdpunkt var nog ändå i Debatt när Maria tog poäng på Fredrik Federley som satt och kanaliserade Johan Norberg ("lösningen på alla världens problem är att konsumera och handla mer")  http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1085525 (vid ca 15:00), det tyckte jag var roligt men det är kanske bara min humor. Det visar sig att hon kan vara rolig också och då får vi ju se hennes trevliga leende.

Ikväll blir det förstås mycket tid framför skärmen med mina vanliga onsdagsprogram. 

Kommentarer
Postat av: Mickis

Tjena, det var jag igen höhö Eum, jag vet inte hur engagerad du är eller vill vara i SoN men om du inte har skrivit på protest listorna osv så tycker jag att du borde göra det =) Det finns länkar på min blogg om du scrollar ner lite. Det behövs men du gör ju som du vill så klart! Försöker bara ragga folk liksom hehe Ha det gött!

2008-03-20 @ 10:08:34
URL: http://xmickis.blogg.se
Postat av: Mickis

Faan va kul att du har börjat haja grejen hehe Det är tur att de finns fler som börjar haja! Kampanja på som bara faan nu hehe Ha de gött och glad påsk!

2008-03-20 @ 23:02:32
URL: http://xmickis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0