Kungamordet

Igår efter att sista avsnittet av Kungamordet var slut så visade svt en av sina reklamer för fri icke-reklamfinansierad television och det har väl aldrig passat bättre. Sådana högkvalitativa, svenskproducerade serier får man bara från Public Service. Visserligen bygger ju serien på en dansk bok men man får väl ändå kalla serien svensk, den utspelar sig ju i Sverige och skådespelarna är svenska. Jag tycker att alla delarna har varit bra och någorlunda väl reflekterat boken men gårdagens avsnitt var nog ändå bäst. Aldrig har väl hämnden varit så ljuv som när Linda och Yasmine tillsammans kommer in under presskonferensen och krossar hela Gerts karriär, jag var tvungen att applådera framför tv:n. Och skådespeleriet är så bra, jag avgudar Marie Richardson efter den här prestationen, och Sheraye Esfandyari, och Alexandra Rapaport, och Suzanne Reuter. Jag tror redan det är fastställt att Reine Brynolfsson gjorde ett lysande jobb men vem vill prata mer om honom?
Jag tycker i alla fall att serien förtjänar den Emmy som Kronprinsessan aldrig fick, och när det gäller svenska tv-priser så finns det väl knappast något motstånd, men det är långt kvar till de stora galorna och folk brukar inte ha så långt minne. Dessutom verkar inte alla hålla med mig, jag hittade just ett antal bloggar som kritiserade serien, ja ja smaken är som baken.

För övrigt såg jag igår på Grey's Anatomy som var bra som vanligt. Fast jag störde mig på att Alex tydligen kunde spendera en stor del av sitt arbetsplats i sängen med Ava/Rebecca som dök upp igen, märker ingen om en läkare är borta? Dessutom ville jag bara kalla henne för Allegra. Jag såg nyligen Puccini for Beginners där skådespelerskan, Elizabeth Reaser, spelar en tjej som nyss har blivit dumpad av sin flickvän och nu plötsligen dejtar en kille och hans ex-flickvän samtidigt, fast hon vet inte att de har varit ett par och situationen blir komplicerad. En ganska bra film faktiskt, även om det inte är min absoluta favoritfilm och inte alls lika bra som t.ex. Imagine Me and You, så är det ändå en helt okej romantisk komedi.

Ikväll blir det Criminal Minds.  

Kommentarer
Postat av: Mickis

Men hallå, där förstörde du ju hela min dröm... *snyft* Kan jag inte bara få tro att dom existerar hehe Nää asså jag måste sluta med de här för snart KOMMER jag att tro att dom existerar haha

2008-03-13 @ 16:20:31
URL: http://xmickis.blogg.se
Postat av: Mickis

haha Du är ju för gullig! haha
Men det är inga problem, jag fixar de! Så ska du se att de kommer att fortsätta sända serien. Inga problem! =)

2008-03-14 @ 14:58:29
URL: http://xmickis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0