Final och premiär

Igår (dvs egentligen i söndags) var det då säsongsfinal för femte säsongen av The L-word, någorlunda underhållande men definitivt ingen vidare bra säsongsavslutning och det är dur att det fick en säsong till för att sluta så där hade känts ganska meningslöst. Höjdpunkten för mig var nog att Helena var tillbaka. Jag vet att en del gillade henne bättre i början när hon var en hjärtlös affärskvinna men jag föredrar hennes mer avslappnade stil även om jag gillade att hon satte dit Dawn Denbo igår. Och Rachel Shelley: Wow!
Att Bette och Tina är tillsammans igen gillar jag också men annars fanns det en hel del att irritera sig på i det här avsnittet. Framförallt Shanes dumma beteende. Jag vet att hon har problem och att hennes roll är att vara hjärtekrossare men av alla dumma saker hon har gjort var väl det här ändå det värsta. Och det stämmer inte med karaktären heller, för även om hon har haft problem med relationer så har hon alltid varit en bra vän och om Jenny ska föreställa att vara hennes bästa kompis har jag svårt att tänka mig att hon skulle göra något sådant. Men, men de behövde väl lite drama inför sista säsongen. Jag tror att jag sa något för några veckor sedan om att det verkade som att de tänkte återupprätta Jenny och de tycker jag att de har gjort, nu tycker alla om henne och tycker synd om henne igen och hon har fått sitt hjärta krossat igen och förlorat sin film förstås. Och så tänker Adele och co. nu tydligen ändra slutet på Lez Girls så att Jessie går tillbaka till Jim, whaaat?! Men det är säkert en ganska realistisk bild av filmindustrin, om man vill nå en stor publik så får man inte göra filmen "för gay". Jag hatar filmer där huvudpersonen blir kär i en tjej men sedan slutar tillsammans med en kille, suck....

Annars såg jag igår på säsongspremiären av So You Think You Can Dance Scandinavia, jag gillar den amerikanska versionen och jag älskar att se på folk som är bra på att dansa. Men det här första avsnittet kändes ganska svagt, det var ingen som imponerade jättemycket och det kändes som att de hann med att visa så få dansare, och var var tjejerna?! Av de deltagare de fokuserade på igår så var det bara en tjej och fyra fem killar! Det kanske bara ar en tillfällighet och det kanske har att göra med vilka som sedan kommer att komma med i programmet, men ändå ojämställt. Vi får se om det blir bättre idag för jag kommer att titta på nästa auditionavsnitt ikväll.

Dessutom var det förstås ett nytt roligt avsnitt av 3way igår med ett litet gästspel från Rob Moran som spelar Arthur, Spencers pappa i South of Nowhere + mer Keener och Swanson och förstås Jill, Maeve, Cathy och Maile.

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör räddas:
 Photobucket

Kommentarer
Postat av: Mickis

Okej okej, ja de är ju tur att vi alla är olika =) Jaha, vad ska man titta på nu när L word är slut liksom?? Inge SoN... Sett något på Girltrash?? De verkar bra, men det har ju bara gjorts 9 avsnitt. Och den senaste infon kom i oktober 2007, om att de kanske tar ett tag innan det kommer nya avsnitt. Så ja, det känns som att allt börjar falla samman haha Men...! Vad jag är dramatisk hehe

2008-03-25 @ 16:15:11
URL: http://xmickis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0