Fel låt vann

Jag har sett några av löpsedlarna idag och jag kan bara hålla med, vad hände med juryn? I vanliga fall brukar det ju vara juryn man kan lita på för lite vett i röstningen men i år tycker jag att folket var vettigare.
Jag har inget emot Charlotte Perelli, jag tycker att hon sjunger bra och jag gillade Take Me To You Heaven men Hero är inte en bra låt. Bara för att man har vunnit hela Eurovision förut och för att man inleder sitt uppträdande i svartvitt så betyder inte det att man kommer att ha en chans i Belgrad med en meningslös låt och en intetsägande scenshow. En glittrig klänning och en massa smink hjälper inte heller. Jag säger inte att Sanna Nielsen eller någon av de andra deltagarna hade haft en chans i Belgrad heller men det fanns i alla fall de som var bättre än Charlotte igår. Vem tyckte att det här var en bra idé? Hur tänkte jurygrupperna? Och vilka satt i juryn överhuvudtaget?

Okej, nu när jag har fått ur mig mina negativa åsikter så ska jag säga något mer positivt om melodifestivalen; Nour El-Refai äger. Jag vet att hon fick en del kritik särskilt efter de första deltävlingarna men jag fattar inte varför. Jag tycker hon är skitrolig. Den där lågmälda humoristiska tonen i frågorna passar väl perfekt, mycket bättre än typ Peter Jihdes "hur känns det"-tjat i Idol. Och om folk inte förstår det så är det deras problem. Och jag försöker inte skriva ner Björn Gustafsson, för jag tycker han är rolig, men Nour är minst lika rolig och minst lika söt, okej i min mening är hon mycket sötare. Jag ska erkänna att jag gärna hade varit på Fridas plats igår, men jag kan faktiskt se bortom utseendet också och jag tycker att hon har gjort ett utmärkt jobb i melodifestivalen, ville bara säga det mitt i all Björn Gustafsson-hysteri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0