3way och lite annat

Om det är någon som skulle ha missat det så gillar jag att göra reklam för 3way, det är ett bra projekt och en rolig serie och därför vill jag att det ska gå bra för dem, så idag tänker jag bara instämma i vad tjejerna säger:


Nytt avsnitt igår och det var antagligen det roligaste hittills (har jag sagt det förut?). Lättklädda tjejer och gästspel från både Elizabeth Keener (Dawn Denbo) och Kristy Swanson (den första Buffy). Nu är det bara att börja räkna ner till nästa vecka...

Gästspel av ansikten kända från The L-Word var det också i CSI igår där Karina Lombard (Marina) dök upp i rollen som en inte alltför trevlig restaurangägare. Hon  hade tydligen fått sin idé om en restaurang där man åt i komplett mörker från en blind pojkvän som hon nu påstod var död men som i själva verket hade anställd som kypare. Han var bitter och försökte sätta dit henne för mord på en Hugh Hefner-kopia för att hämnas. Det var bara en mindre roll men ändå en trevlig överraskning (jag saknar Marina), ungefär som när Gabrielle Christian (Spencer i South of Nowhere) dök upp i CSI Miami för några veckor sedan.

På tal om L-word så var avsnittet igår litet av ett katharsis; alla insåg äntligen Adeles galenskap när hon genom utpressning fick Jenny avskedad från filmen och Jodi fick äntligen reda på hur det ligger till med Bette och Tina. Jag tyckte synd om Jodi igår och insåg, lite sent kanske, att Marlee Matlin är en bra skådespelerska. Men jag har alltid sett det som att hon bara har varit ivägen för Bette och Tina så det var dags att hon försvann och det var så gulligt i slutet när Bette och Tina gick hem tillsammans med Angie. Hur det ska gå med filminspelningen nu och vad som ska hända med The Planet nu när Dawn Denbo äger 51 % av det får vi kanske veta i säsongsavslutningen nästa vecka eller så får vi vänta till 2009 för nästa katharsis.

Anna Pihl var bra igår, särskilt med tanke på att hon äntligen dumpade Daniel. Efter Reine Brynolfsson som Gert i Kungamordet har Ola Rapace definitivt varit den slemmigaste och otrevligaste karaktären på tv under de senaste veckorna. Hoppas att han inte kommer tillbaka, åk hem till Sverige och låt danskarna göra vad de är bra på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0