Xena

Jag vet att jag är lite sen när det gäller Xena eftersom serien har varit nerlagd i sju år. Men fram till ganska nyligen hade jag faktiskt ingen aning om att det fanns något flatintresse i den serien. Det var först när jag av en tillfällighet stötte på några fanvideos på youtube som jag insåg att jag hade missat något. Xena är ju en kultklassiker, en lesbisk ikon och här satt jag helt ovetandes. Men jag var ändå inte särskilt intresserad till att börja med, sci-fi är inte riktigt min grej och jag tror nog att jag såg något avsnitt när jag var yngre utan att det fick mig att höja på ögonbrynen (eller mitt hjärta att slå lite snabbare). Men på grund av lite sömnproblem på sista tiden så började jag titta på repriserna som tv 3 har visat på nätterna och blev fast. Den är camp, den är dramatisk, den är rolig och när man vet allt om subtexten mellan Xena och Gabrielle så blir det också mycket roligare. Plus att Xena själv nog kan få många tjejer att bli lite svaga i knäna; hon är hård men samtidigt gör hon vad som helst för Gabrielle, och de där blå ögonen och den där rösten, hur kan man säga nej?
Och just när de har fått mig beroende så tar de ifrån mig drogen, whaat?! Jag vet inte riktigt vad tv 3:s plan är men det verkar inte som de tänker visa några mer avsnitt på ett tag, jag misstänker att de tänker viga sena sommarkvällar till filmer. Men jag då? Vad ska jag göra? Jag vill inte se på Alien eller Rocky.
Jag antar att jag får försöka få min fix någon annanstans men till jag lyckas åstadkomma det verkar det som jag får nöja mig med fanvideos och det finns det som tur är gott om. Men när jag börjar titta på videoklipp av Lucy Lawless skärandes en pumpa då har det gått för långt ;-)
Men egentligen ville jag dela med mig av en rolig video som jag hittade, den går inte att lägga in men den är för rolig för att missa så kolla in länken http://www.youtube.com/watch?v=-DUxniszSeE

Ikväll tittar jag på säsongsavslutningen av Grey's Anatomy

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör räddas.
sonsig3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0