Tidiga julklappar

Som om det inte räckte med lesbiskt kostymdrama på svensk tv i jul så har AfterEllen också valt de här veckorna före jul för att börja visa två nya webserier.

Anyone but me
 handlar om några ungdomar som är unga nog att ha växt upp i ett USA där 11 september alltid har varit en verklighet, med allt vad de innebär av påverkan på befolkningen i främst New York och terroristrädsla. Huvudrollen innehas av  Vivian, en tjej som har tvingats flytta från New York eftersom hennes pappa som är brandman har lungproblem efter att ha arbetat den dagen. Men att flytta från New York innebär också att lämna flickvännen Aster och att försöka skapa sig ett nytt liv i en småstad där ingen känner henne och vad det kan innebära av vad hon måste berätta för nya människor som hon träffar.
Än så länge känns skådespeleriet lite skakigt men det verkar ändå vara en trevlig historia och det ska bli intressant att se vad de kan göra av det.

Igår var det också premiär för Joni & Susanna en serie om två vänner som ägnar lika mycket tid åt att bråka och förstöra för varandra som att ha kul tillsammans. Lite komed i i The Office-stil enligt beskrivningen. Serien innehåller också gästspel från allas vår Bridget McManus, så så fort jag har räknat ut hur jag ska kunna titta på den (min dator samarbetar inte riktigt) är den högst på listan. 
Lite mer förströelse för julhelgen kanske.

För övrigt anser jag att abc bör dränkas i protester

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0