South of Nowhere är över

Kanske är dags att jag säger något om slutet på South of Nowhere, men om jag ska vara ärlig så har jag inte så mycket att säga. Serien hade sina fördelar, främst när det gäller synligheten, och jag kan förstå att många unga tjejer kommer att sörja den. Spashley är söta och det faktum att en tonårsserie har ett förhållande mellan två tjejer i centrum är ju tyvärr ganska revolutionerande. Men med det sagt så tror jag att många var besvikna på den sista delen av säsongen. Det hände inte mycket mer än att Spencer försökte komma på vad hon ville göra med resten av sitt liv och att Ashley inte ville att Spencer skulle försvinna iväg från henne och däremelan fick man se något liten kyss eller kram. Det bästa avsnittet var nog när Spencer kom ut till sin konservativa mormor och Paula stöttade henne och bästa scenen var nog när Arthur och Paula kom hem när Spencer och Ashley dansade och lät dem vara ifred.
Men när jag hade sett sista avsnittet kände jag ändå att om det inte hade varit för Spashley så hade jag nog aldrig orkat sitta igenom serien. Förutom det revolutionerande i själva konceptet och den hjälp som det har givit så många unga tjejer så är det egentligen en ganska medioker ungdomsserie som jag nog tyvärr måste säga att jag inte kommer att sakna. Men lita inte bara på min åsikt, det kan hända att det bara är jag som har missat något, lyssna på vad seriens skapare och skådespelare har att säga om varför serien var så viktig:



För övrigt anser jag att abc bör dränkas i protester

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0