L-word säsong 6

Ibland får jag faktiskt min information från andra källor än AfterEllen. Idag läste jag t.ex. på den spanska bloggen http://lesbicanarias.es/ om den sjätte och sista säsongen av L-word. Rogue som skriver bloggen rapporterar om vilka karaktärer som kommer att dyka upp i den sista säsongen. Men riktigt så mycket som jag litar på AfterEllen litar jag inte på henne och eftersom jag inte kunde hitta någon information om det här varken på ourchart eller lwordonline så vill jag lägga in en liten brasklapp här, det kan hända att de bara är rykten.
Men i alla fall, Rogue brukar ha koll på vad hon säger, så enligt henne kommer alla ur orginalensemblen + Rose Rollins (Tasha) att vara tillbaka. Rachel Shelley verkar räknas till orginalensemblen även om hon väl inte dök upp förrän i säsong två, för så vitt jag kan förstå så kommer hon också att vara tillbaka.



Dessutom kommer några av de karaktärer som har haft gästroller att komma tillbaka.
-Marlee Matlin är tillbaka som Jodi, vad betyder det för Bette och Tina tro?
- Cybill Sheperd repriserar också sin roll som Phyllis, betyder det kanske också mer Jane Lynch?
-Clementine Ford kommer tillbaka som Molly. Betyder det ett stabilt förhållande för Shane tro? För det börjar bli lite tjatigt med nerbrända hårsalonger och kraschade bilar.
- Janina Gavankar dyker upp som Papi. Efter en hel säsong utan att hon ens nämndes ska det bli spännande att se hur hon ska återuppstå i serien. Jag vet att många har kritiserat Papi-karaktären för att ge en stereotyp bild av latinokvinnor särskilt med tanke på att skådespelerskan inte ens är latina. Men jag föll ändå lite för Papi och jag gillar Janina Gavankar, roligaste grejen med henne är ändå det här http://www.msdewey.com/
-Alexandra Hedison kommer också att dyka upp för att upprepa sin roll som Dylan. Det finns många Dylena fans och jag gillade också det paret. Men Helena var så knäckt när det visade sig att hon bara hade utnyttjat henne så det ska bli intressant att se vad hennes återkomst kan tänkas innebära.

Det ska i alla fall i allmänhet bli spännande att se vad de kommer att göra med den sista säsongen. Och sedan kommer ju spin-offen som tydligen ska börja filmas direkt efter de är klara med att filma säsong sex. Ännu vet vi inte vem som kommer att vara huvudperson där men jag hoppas på Helena eller Alice.

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör visas i svensk tv
Photobucket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0