Tv 4...

...fick min uppmärksamhet igår. Jag såg på två premiärer, först Spårlöst och sedan Medium.
Även om de kallar det för ett nytt program så har ju Spårlöst-konceptet funnits förut, med ungefär samma människor involverade också. Men jag klagar inte, jag gillade det förut och jag gillar det nu också. Det är väldigt rörande när man får se en tjugoårig tjej som får träffa sin pappa för första gången. Och jag gillar att den som letar får följa med på resan nu, för det där när de sitter i en studio och får se lite i taget på en film med någon sorts spänningsmoment innan man får se om släktingen är där, är lite tjafsigt tycker jag.

Säsongspremiären av Medium var också bra, yay för gästspel av Anjelica Houston hoppas att hon kommer att dyka upp mer. Det är roligt egentligen att jag gillar fiktiva historier om medium som Medium och Ghostwhisperer när jag inte står ut med de där realityprogrammen som visas på tv4+. Realityprogrammen skulle jag aldrig komma på tanken att titta på; dels för att jag inte tror på sånt och dels för att jag tycker de är lite läskiga, vilket är helt ologiskt om jag inte tror att det är på riktigt men så är det. Säsongspremiären av Medium var i alla fall bra fast lite läskig också när de började leta efter den lilla pojken bland kartongerna med dockor, man visste ju att han skulle vara där. En liten och ganska oväsentlig invändnig dock. Ariel ville spela Maria i skolversionen av Sound of Music men då kan hon ju inte sjunga Sixteen going on seventeen för alla vet väl att det är Liesl som sjunger den sången när hon är i lusthuset med Rolfe, eller? Men det gjorde hon i alla fall när hon övade och det gjorde den andra tjejen också men när den andra tjejen till slut fick en andra chans att sjunga upp så sjöng hon i alla fall My Favourite Things så det var lite bättre.

Ikväll blir det väl lite mer nördig musikkunskap med Så ska det låta.

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör räddas
Photobucket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0