SYTYCDS

Sista auditionen idag från Köpenhamn. En del bra dansare och en del inte så bra...
Jag reagerade mest på att könsrollerna verkligen är väldigt stereotypa i dansvärlden. Juryns kommentar till en feminin kille var "vi behöver killar som inte konkurrerar med tjejerna i femininitet" för att sedan skratta lite åt att de först inte visste om han var en tjej eller kille. Jag är ingen expert på ämnet men detta i kombination med deras reaktioner på tjejerna som dansade tillsammans irriterar mig lite. Om detta stämmer med den allmänna inställningen i dansvärlden så tycker jag att det är dags att reformera uppfattningarna lite, ville bara kommentera det.

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör räddas
savesonlikeus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0