Nour El-Refai

                                                                                                                                          I onsdags såg jag fram emot att kunna se Nour både i Morgonsoffan och i Sverige pussas och kramas. Men i det sistnämnda programmet visar det sig att hon bara kommer att göra gästspel och inte vara med i alla avsnitt så det blev inget där och i Morgonsoffan skymtade hon bara förbi i typ en minut som överförfriskad väderflicka. Så det kändes ganska misslyckat och ännu värre blev det när jag sedan fick reda på att hon samma kväll hade varit med i Kvällsöppet med Ekdahl vilket jag helt hade missat. Men som tur är så har ju tv-kanalerna börjat förstå det här med att lägga ut program på nätet, så jag tog en tur till tv4.se och där gjorde jag fynd. Inte nog med att jag hittade avsnittet av Kvällsöppet utan det visar sig att de också ha lagt ut nästan hela säsongen av Raj Raj att se gratis! Så gårdagen var lite mer lyckad.

Kvällsöppet var ganska intressant när de diskuterade någon forskning från USA som menade att kvinnor inte kan vara roliga (Whaaat?!?!), detta avfärdades ganska snabbt och Nour hade några bra poänger när hon menade att om det inte verkar finnas roliga kvinnor så är det för att de inte får samma chans att vara roliga och att komikervärlden är en manlig värld där tjejerna måste spela på killarnas villkor. Hon var väldigt allvarlig och lite arg och det gillade jag, låt gärna feministsidan komma fram.
Att kvinnor inte skulle kunna vara roliga är ju bara tjafs att säga, jag kan lätt räkna upp ett antal roliga svenska komiker (Nour själv förstås, Sissela Kyle, Babben Larsson, Maria Lundqvist, Annika Lantz...) och sedan har jag ju förstås vissa favoriter på andra sidan Atlanten också (Bridget McManus förstås, Suzanne Westenhoefer, Julie Goldman...)

För att ytterligare styrka detta så är det ju bara att titta på Raj Raj, jag har inte hunnit titta på allt än men det jag har sett är sjukt roligt (med betoning på sjukt ibland). Jag älskar när de stjäl jobb eller när de bara gör helt sjuka saker ute på stan och folk blir helt ställda, Cissi som präst är fortfarande en av mina favoriter. Både Cissi och Nour är så duktiga och roliga och jag tror, och hoppas, att de kommer att gå långt.

För övrigt anser jag att South of Nowhere bör räddas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0